کد خبر : 18407
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 - 8:44

تبریز از ظرفیت های لازم برای تبدیل به شهر هوشمند برخوردار است

تبریز از ظرفیت های لازم برای تبدیل به شهر هوشمند برخوردار است

رییس شورای اسلامی شهر تبریز، قائم مقام شهردار تبریز و رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز از ششمین نمایشگاه نوآوری و فن آوری ربع رشیدی تبریز بازدید

تبریز از ظرفیت های لازم برای تبدیل به شهر هوشمند برخوردار است

رییس شورای اسلامی شهر تبریز، قائم مقام شهردار تبریز و رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز از ششمین نمایشگاه نوآوری و فن آوری ربع رشیدی تبریز بازدید کردند.

به گزارش آی نیوز به نقل از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری، در این بازدید رییس شورای اسلامی شهر تبریز با حضور در غرفه شرکت مگفا (مرکز گسترش فناوری ‌اطلاعات) ضمن بررسی راهکارهای توسعه شهری تبریز، آخرین وضعیت شهر و شهرداری تبریز را از لحاظ فناوری اطلاعات و ارتباطات و تبدیل به شهر هوشمند واکاوی کردند.

شکور اکبرنژاد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه نوآوری و فن آوری ربع رشیدی تبریزRINOTEX، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی موجب شناسایی طرح ها و ایده ها می شود و با توجه به ظرفیت های شهر تبریز برای تبدیل به شهر هوشمند، گام های اساسی باید توسط شهرداری تبریز برای این امر برداشته شود.

احمد فیضی همچنین برگزاری چنین نمایشگاه هایی را، معرفی و شناسایی ایده ها و صاحبان طرح ها عنوان کرد و گفت: دنیا به این نتیجه رسیده است که اگر در تمامی زمینه ها از فناوری اطلاعات استفاده شود، مسیر توسعه مسیری به صرفه و راحت تر خواهد بود.

در این دیدار محمد جواد انبیائی، مدیرعامل مگفا ضمن اشاره به ماموریت مگفا در توسعه و اشاعه صنعت فاوا در راستای بهسازی و نوسازی صنایع کشور و همچنین ایفای نقش اثربخش در جهانی نمودن صنعت فاوا و توسعه تعاملات بین‌المللی، گفت: سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های کلان و ملی حوزه فاوا با اولویت مشارکت و توسعه ظرفیت‌های بخش خصوصی و مشارکت و شبکه‌سازی در ارائه خدمات و محصولات مبتنی بر فناوری‌های نوین در حوزه فاوا مهم ترین رسالت مگفا در زمینه فناوری اطلاعات است.

گفتنی است؛ ششمین نمایشگاه رینوتکس تبریز با حضور مقامات کشوری در ۱۷ حوزه تخصصی و با مدیریت مگفا به عنوان متولی زون شهر هوشمند از ۱۰ آبانماه ۱۳۹۷ آغاز به کار نموده است و مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) به عنوان متولی زون شهر هوشمند نمایشگاه رینوتکس میزبان ۵۱ شرکت دانش بنیان حوزه حوزه شهر هوشمند و هوشمند سازی است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.