کد خبر : 1842
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آذر 1393 - 4:56

وقتی آب از آب تکان نمی خورد

وقتی آب از آب تکان نمی خورد

گاهی آب از آب تکان نمی خورد و بازیکنان فوتبال با وجود تخلفی که صورت داده اند اتفاق خاصی برایشان رخ نمی دهد این در حالی است که جرم آنها تقلب و جعل سند بوده که از جرایم کیفری است و مسامحه در برخورد با آن بی عدالتی و تبعیضی آشکار بشمار می رود.

به گزارش آی نیوز به نقل از گروه جامعه فردا – اگر در یک برنامه زنده  افشاگری صورت نمی گرفت شاید هیچ وقت رسوایی کارت های پایان خدمت جعلی بوقوع نمی پیوست. اما واقعیت این است که از زمان افشای این مساله تلاش هایی صورت گرفت تا این موضوع تا حدی کمرنگ جلوه داده شده و مسببان و ذینفعان به نحوی تبرئه شوند.
سردار کمالی پیشتر در این باره گفته بود: متاسفانه کسانی که نام بازیکنان متخلف را رسانه‌ای کردند باعث شدند جو فوتبال به هم بریزد و حاشیه‌هایی برای این ورزش درست شود. ما می‌توانستیم در آرامش همه مشکلات را حل کنیم اما متاسفانه اجازه این کار را به ما ندادند.
اما واقعیت این است که با رسانه ای شدن موضوع،  پیگیری ها نیز جنبه جدی تری به خود گرفت و از کنار آن مسائل دیگری افشا شد از جمله اینکه بازیکنانی به علت قطع نخاع، کوری و حتی سابقه حضور در جبهه های جنگ از خدمت معاف شدند

وقتی آب از آب تکان نمی خورد

اما گاهی آب از آب تکان نمی خورد و بازیکنان فوتبال با وجود تخلفی که صورت داده اند اتفاق خاصی برایشان رخ نمی دهد  این در حالی است که جرم آنها تقلب و جعل سند بوده که از جرایم کیفری است و مسامحه در برخورد با آن بی عدالتی و تبعیضی آشکار بشمار می رود.
در شرایط عادی اگر یک فرد عادی مبادرت به جعل کارت پایان خدمت کند با او همچون یک مجرم خطرناک رفتار می شود و احکام سنگینی هم بر علیه او صادر می شود اما در باره فوتبالیستها گویا این قوانین خیلی حکم نمی کند.
از زمان افشای بروز این تخلف حتی نام یک فوتبالیست متخلف جزو کسانی نبوده که احضار یا بازداشت شده یا برای آنها پرونده قضایی همچون سایر افراد عادی اجتماع به خاطر جرمی که مرتکب شده اند تشکیل شود.طبق بررسی های انجام شده با وجودی که تخلفات صورت گرفته در این خصوص محرز بوده در عین حال کسی هم اعلام نکرده که برخورد صورت نگرفته اما ظاهرا برخوردها آن قدر با مماشات همراه بوده که نه تنها فوتبالیست های جاعل، مجازات نشده بلکه تسهیلاتی برای آنها فراهم شده تا پس از ابطال کارت پایان خدمت جعلی شان ادامه خدمت سربازی خود را در کمال آرامش در یک تیم نظامی سپری کنند !

اصلا کسی مجازات شد؟

مشکل اینجاست که رفتن به  پادگان نظامی برای انجام خدمت سربازی برای فوتبالیست هایی که سالانه مبالغ هنگفتی هم پول باد آورده دریافت می کنند ممنوع است !
از قرار معلوم و آنگونه که روزنامه های ورزشی به آن پرداخته اند افرادی که در امر صادر کردن کارت نقش دلالی و واسطه داشته اند دستگیر شده اند . بدون شک این افراد مبالغ هنگفتی از فوتبالیست ها گرفته اند تا ترتیب صدور کارت پایان خدمت را برای آنها بدهند.گفته شده  با پزشکانی هم که حکم نقص عضو ، معلولیت و بیماری صعب العلاج صادر کردند تا فوتبالیستها معافیت پزشکی بگیرند برخورد شده است.
طبق قانون فوتبالیستهای متخلفی که با آگاهی و بلوغ کامل اقدام به اخذ کارت پایان خدمت جعلی کرده یا به عبارت دقیق تر قانون را فریب داده  و با همدستی برخی افراد قانون را دور زده‌اند باید به مجازات برسند.

تسهیلات برای متخلفان!

اما ظاهرا قرار نیست برخورد جدی با این تخلف گسترده که در نوع خود فسادی بینظیر است صورت بگیرد. چرا که در نهایت نه معلوم می شد چه کسانی این کار را کرده اند و چه آقازاده هایی در میانشان بوده اند نه معلوم می شد که کدام مسوولی زیربار این تخلف رفته است.
دلایل موجود برای مماشات با بازیکنان متخلف بسیار مصلحت اندیشانه است، چون مسئولانی در فوتبال معتقدند که اگر برخورد تندی با بازیکنان متخلف صورت بگیرد باشگاههای طرف قرارداد با آنها متضرر می شوند. به دنبال این مماشات مسئولان امر هم گفته اند این بازیکنان می‌توانند در تیم‌های نظامی فوتبال بازی کنند البته بدون قرارداد و تنها با حقوق سربازی !

هنوز مشخص نیست که اگر قانون برای همه افراد حکم یکسان دارد چرا باید  در قبال تخلف یک قشر خاص  مسئولان امر با ارفاق و امتیاز خاص برخورد کنند ؟

وقتی آب تکان نمی خورد

وقتی آب تکان نمی خورد

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.