کد خبر : 1843
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آذر 1393 - 4:58

شهادت‌وزیر‌فلسطینی+عکس

شهادت‌وزیر‌فلسطینی+عکس

 

 

 

«زیاد ابوعین» وزیر فلسطینی در امور دیوار حائل و شهرک‌سازی، عصر چهارشنبه، در پی حمله نیروهای رژیم صهیونیستی در رام الله مرکز کرانه باختری به شهادت رسید.

وبگاه خبری فلسطین الیوم گزارش داد، در پی تظاهراتی که در رام‌الله در اعتراض به شهرکسازی رژیم اسرائیل شکل گرفت، وزیر امور دیوار حائل و شهرک‌سازی نیز در بین تظاهر‌ات‌کنندگان حضور داشت و در پی ضربه قنداق تفنگ یک سرباز صهیونیستی ابتدا دچار حالت خفگی شد اما پس از دقایقی به شهادت رسید.

لحظاتی قبل از  شهادت وزیر فلسطینی

تعلیق هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی

در پی این حادثه، «فتح جبریل الرجوب» عضو کمیته مرکزی فتح اعلام کرد، تشکیلات خودگردان هماهنگی امنیتی خود با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده است. (جزئیات بیشتر)

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در محکومیت شدید جنایت صهیونیست‌ها گفت: شهادت «زیاد ابوعین» وحشیگری محض است و ما از طریق دادگاه بین‌المللی، اسرائیل را در پی این جنایت محاکمه خواهیم کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن شهادت وزیر فلسطینی در رام‌الله، همچنین سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

بنا به گزارش وبگاه خبری «الوطن»، عباس افزود: نمی‌توان بر این جریان سکوت کرد و تمام تدابیر و اقدامات لازم برای تحقیق در این مورد را به کار خواهیم گرفت و وی ادامه تعرض‌های اسرائیلی بر ملت فلسطین را به شدت محکوم کرد.

قابل ذکر است که دولت فلسطین روز گذشته به عضویت ناظر دادگاه جنایی بین المللی درآمد و محمود عباس می‌تواند در پی این حادثه از رژیم اسرائیل به طور رسمی شکایت کند.

«زیاد ابوعین» لحظه اصابت قنداق تفنگ از سوی سرباز اسرائیلی

واکنش جهاد اسلامی و حماس/ تاکید بر لزوم توقف هماهنگی امنیتی

«داوود شهاب» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به شهادت «زیاد ابوعین» وزیر امور دیوار حائل و شهرک‌سازی اعلام کرد، شهادت وی در خلال تظاهرات علیه شهرک‌سازی دلیل بر عربده‌کشی رژیم صهیونیستی و ادامه جنایات آن است و دعوتی واضح به توقف هماهنگی امنیتی است.

به گزارش تلویزیون المیادین، جنبش حماس نیز با محکومیت شدید این جنایت، خواستار لغو تمام همکاری‌های امنیتی جنبش فتح با اسرائیل شد.

شورای ملی فلسطین نیز طی بیانیه‌ای، شهادت «زیاد ابوعین» را یک اقدام تروریستی توصیف کرد و از جامعه بین الملل خواست تا در مقابل آن بایستد.

واکنش رسمی وزارت خارجه فلسطین

وزات امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با تسلیت شهادت وزیر فلسطینی به مردم این کشور، آن را تجاوز وحشیانه خواند و متعهد شد که این جنایت را در محافل حقوقی بین‌المللی پیگیری کند.

فارس: وزارت خارجه تشکیلات خودگردان با بیان اینکه این جنایت در روز روشن اتفاق افتاده است، آن را دلیلی بر وحشیگری و بی‌توجهی اسرائیل به حقوق و قوانین بین‌الملل دانست

وزارت خارجه مسئولیت این جنایت را بر عهده دولت اسرائیل و در رأس آن بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل دانست و وعده کرد که اسرائیل بهای این جنایت خود را در دادگاه‌های ذی‌ربط بین‌المللی پرداخت خواهد کرد

واکنش منفعلانه رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی ساعتی پس از این حادثه مسئولیت قتل این وزیر فلسطین را بر عهده نگرفت و از آن فرار کرد.

بنا بر گزارش روزنامه جروزالم ‌پست، منابع وزارت جنگ اسرائیل مدعی شدند وزیر فلسطینی بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داده است!

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.