کد خبر : 20556
تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 - 15:32

حریم شهری شهرداری منطقه۹ سه برابر شد

حریم شهری شهرداری منطقه۹ سه برابر شد

شهردارمنطقه ۹ تبریز از سه برابر شدن حریم شهری این منطقه خبر داد و گفت: این افزایش بیانگر نگاه ویژه ی مدیریت شهری به آبادانی و توسعه ی شرق تبریز است.

حریم شهری شهرداری منطقه9 سه برابر شد

شهردارمنطقه ۹ تبریز از سه برابر شدن حریم شهری این منطقه خبر داد و گفت: این افزایش بیانگر نگاه ویژه ی مدیریت شهری به آبادانی و توسعه ی شرق تبریز است.

به گزارش آی نیوز، بهرام نسیانی با بیان اینکه محدوده ی شهرک خاوران ۸۸۰ هکتار می باشد و حریم مصوب از ۵۵۶۸ هکتار به ۱۷۱۶۴ هکتار رسیده است افزود: هم اکنون حریم جدید شهرداری منطقه۹ تبریز، سه برابر شده و این امر، بیانگر نگاه ویژه ی مدیریت شهری به آبادانی و توسعه ی شرق تبریز است.

وی متذکر شد: بر این اساس روستای فتح آباد با صورتجلسه ای در محل فرمانداری تبریز، تحویل شهرداری منطقه۹ گردیده و فتح آباد با حذف کد روستائی، جزو محدوده ی خدماتی شهرداری منطقه۹  است.

نسیانی در خصوص اسناد شهرک خاوران نیزاظهار داشت: شهرک خاوران از چندینپلاک مادر تشکیل شده و با پیگیری های صورت گرفته و با تجمیع این پلاک ها، شهرک خاوران دارای یک سند مادر شش دانگ گردیده و بر اساس طرح تفصیلی، آخرین نقشه های مصوب به اداره ی ثبت کل ارائه گردیده و در صورت صدور اسناد تفکیکی توسط این اداره ی کل، مالکین نسبت به دریافت اسناد ملکی  خود اقدام خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: شریانهای اصلی برای دسترسی به شهرک خاوران، از سه محور اصلی اتوبان پیامبر اعظم(ص)، بلوار شهدای غواص و سه راهی اهر( بلوار شیخ شهاب الدین اهری) می باشد.

نسیانی تصریح کرد: پیش بینی های لازم جهت استقرار مراکزمنطقه ای و فرا منطقه ای با کاربری های خدماتی، رفاهی، آموزشی، درمانی و… باکاربری های عمده ی شهری  برای رفاه حال ساکنین در این شهرک پیش بینی گردیده که از آن جمله می توان به مجموعه ی پارک آبی تبریز با ۳۷۵۰۰ متر مربع وسعت، بیمارستان۳۲۷ تختخوابی تأمین اجتماعی، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان زهرا مردانی آذر و مرکز جامع سرطان اشاره کرد.

وی افزود: کاربری های عمده ی تجاری با بیش از ۵۰۰۰۰ متر مربع عرصه در چندین محل شهرک خاوران پیش بینی گردیده است.

شهردار منطقه ۹ تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی ضوابط منحصر بفرد دراین شهرک اظهار داشت: در این شهرک، تمامی گذرها ۱۲ متر و یا بیشتر می باشند و طبق تعریفی که در طرح تفصیلی  از خیابان به میان آمده، در حقیقت تمامی گذرهای موجود در این شهرک کوچه نبوده، بلکه خیابان می باشند. از طرفی تمامی قطعات مسکونی در این شهرک، امکان نورگیری از دوطرف قطعه را دارا می باشند.در این شهرک، فضای باز قطعات نسبت به مساحت هر قطعه ی مسکونی محاسبه می گردد و از ۱۷ متر تا۲۲ متر، نسبت به مساحت متغیر می باشد.

وی همچنین اختصاص طبقات برای قطعات مسکونی در این شهرک را بر اساس مساحت و نه بر اساس عرض گذر بیان کرد و افزود: مهمترین مزیت این  ضابطه، نبود سایه اندازی بر ساختمان های مجاور می باشد.

نسیانی خاطرنشان کرد: پروژه ی مطالعاتی نما و منظر شهری در این شهرک در مراحل تکمیلی قرار دارد و در صورت تصویب توسط کمیته های مربوطه، نمای ساختمان ها بصورت متحد الشکل اجرا خواهد شد و هم اکنون در پروانه های صادره مالکین متعهد می شوند که در صورت اجرای این طرح، نسبت به اجرای آن اقدام نمایند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.