کد خبر : 18581
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آبان 1397 - 6:17

ساخت و ساز در شهرک خاوران با تکمیل زیرساخت‌ها، رونق گرفت

ساخت و ساز در شهرک خاوران با تکمیل زیرساخت‌ها، رونق گرفت

چندی است که با تکمیل زیر ساخت های موجود در شهرک خاوران که از آن به عنوان یکی از مدرن‌ترین شهرک‌های مسکونی در کشور یاد می شود، استقبال عمومی برای ساخت و ساز در آن رونق گرفته

ساخت و ساز در شهرک خاوران با تکمیل زیرساخت‌ها، رونق گرفت

چندی است که با تکمیل زیر ساخت های موجود در شهرک خاوران که از آن به عنوان یکی از مدرن‌ترین شهرک‌های مسکونی در کشور یاد می شود، استقبال عمومی برای ساخت و ساز در آن رونق گرفته است.

به گزارش آی نیوز، بهرام نسیانی، شهردار منطقه ۹ تبریز با اعلام این مطلب گفت: چشم انداز متفاوت شهرک خاوران و ضوابط منحصر به فرد جاری در آن، از جمله ی عللی است که استقبال عمومی مردم را به همراه داشته است.

وی در تشریح برخی از ضوابط موجود شهرک مدرن خاوران افزود: در این شهرک، تمامی گذرها ۱۲ متر و یا بیشتر می باشند و طبق تعریفی که در طرح تفصیلی  از خیابان به میان آمده، در حقیقت تمامی گذرهای موجود در این شهرک کوچه نبوده، بلکه خیابان می باشند. از طرفی تمامی قطعات مسکونی در این شهرک، امکان نورگیری از دوطرف قطعه را دارا است.

شهردار منطقه۹، اختصاص طبقات برای قطعات مسکونی در این شهرک را بر اساس مساحت و نه بر اساس عرض گذر بیان کرد و افزود: مهمترین مزیت این  ضابطه، نبود سایه اندازی بر ساختمان های مجاور است.

نسیانی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و در طرح مطالعات نما و منظر شهری خاوران، متقاضیان پروانه ی ساختمانی، با اخذ جزئیات و نوع مصالح نمای مورد استفاده، اقدام به ساخت بنا خواهند نمود و از معماری خاص و منحصر بفرد تبعیت خواهند کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به کاربری های عمومی فرا منطقه ای این شهرک اظهار داشت: این کاربری ها،  فضا را برای ارائه ی خدمات مطلوب به عموم شهروندان در زمینه های ورزشی، تفریحی، فرهنگی، درمانی و تجاری فراهم می سازد که در منطقه بی نظیر خواهند بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.