کد خبر : 18588
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 آبان 1397 - 8:16

ایجاد واحد مدیریت حیوانات شهری در شهرداری تبریز

ایجاد واحد مدیریت حیوانات شهری در شهرداری تبریز

واحد مدیریت حیوانات شهری پس از تصویب شورای اسلامی شهر و تایید فرمانداری، با ابلاغ شهردار تبریز، در معاونت خدمات شهری و اجرایی شروع به کار کرد.

واحد مدیریت حیوانات شهری پس از تصویب شورای اسلامی شهر و تایید فرمانداری، با ابلاغ شهردار تبریز، در معاونت خدمات شهری و اجرایی شروع به کار کرد.

به گزارش آی نیوز، مسعود برزگرجلالی معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز در اولین جلسه هماهنگی این واحد در حوزه معاونت خدمات شهری و با اشاره به لزوم هدایت مجموعه مدیریت شهری به سوی اصل ” انسان محوری” ، خاطرنشان کرد: در این نوع مدیریت شهری، انسان و حفظ حیات سالم و نیز ایجاد امکانات زیستی مناسب برای وی از اولویت های برنامه ریزی مدیریتی است.

او افزود: در شهر ایده آل و انسان محور، حیوانات شهری، جزئی از شهر محسوب می شوند که در آن انسانها و حیوانات همگی با هم و با حفظ حقوق همدیگر به زندگی خود ادامه می دهند، بدون اینکه مزاحمتی برای همدیگر ایجاد کنند.

برزگر جلالی گذر از مرحله توسعه نیافتگی به توسعه یافتگی را مستلزم ایثار و ازخودگذشتگی دانست و تصریح کرد: مسئولیت پذیری اجتماعی و باهم بودن انسانها در کنار همه اعضای طبیعت اعم از گیاهان و حیوانات موجود در شهر و ایجاد امکانات و بسترهای لازم برای تامین زندگی امن برای آنها لازم گذر از این مرحله است.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز، تشکیل واحد مدیریت حیوانات شهری در شهرداری تبریز را اقدامی شایسته در جهت مدیریت، رسیدگی به وضعیت حیوانات شهری و تامین محیط های امن برای زندگی آنان خواند و اظهار داشت: این واحد در کنار نهادهای دیگر که وظیفه قانونی و ذاتی در این خصوص دارند می تواند اقدامات شایسته انجام دهد.

او با اشاره به اینکه وظیفه اصلی در این خصوص بر عهده سازمان هایی همچون حفاظت محیط زیست و بهداشت است افزود: این مدیریت با برنامه های فرهنگی، آموزشی و اجرایی مناسبی در زمینه آگاهی بخشی عمومی و ایجاد بسترهای مناسب برای معرفی و شناساندن حقوق حیوانات و نیز بررسی و تعیین راهکارهای دوستی انسانها با انواع حیوانات شهری را تدوین و عملیاتی خواهد کرد.

در این جلسه که با حضور سعید نیکوخصلت، نایب رئیس کمیسیون حمیط زیست و خدمات شهری و نمایندگان گروه های مردم نهاد برگزار شد، نیما بهرنگی به عنوان مسئول واحد مدیریت حیوانات شهری شهرداری تبریز معرفی شد. 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.