کد خبر : 1881
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1393 - 15:41

صادق نجفی: تبریز، به سمت احیای جایگاه پیشینش حرکت می کند

صادق نجفی: تبریز، به سمت احیای جایگاه پیشینش حرکت می کند

شهردار تبریز با تاکید بر نقش مطالعه و برنامه ریزی در اداره بهینه شهر، گفت: حرکت فعلی تبریز، به سمت احیای جایگاه پیشین این شهر است.

 

صادق نجفی، در مراسم افتتاح مرکز مطالعات و پژوهش های شهرداری،  مطالعه، پژوهش و برنامه ریزی را ارکان اصلی مدیریت نوین خواند و گفت: آنچه که باید یه عنوان هدف چنین مراکزی مد نظر قرار گیرد، تعیین نقاط وصول و در عین حال، مسیر های راهیابی برای عوامل مدیریتی شهرداری است تا هر فعالیتی  و هر حرکتی، به صورت هدفمند و هوشمند انجام گیرد.

وی گفت: بحث مدیریت یک شهر، بحثی گسترده و فراگیر است و همین دلیل کافی است که برنامه ای دقیق و جامع، برای امور مدیریتی شهر تنظیم شود و به عنوان الگو، فرا راه مدیران باشد.

شهردار تبریز اظهار کرد: وضعیت امروز ما نشان می دهد که تا کنون برنامه های ما، بدون مطالعه و تحقیق تدوین شده است و این همان معضلی است که با تاسیس و فعالیت چنین مرکزی باید از پیش پا برداشته شود.

نجفی در ادامه با اشاره به بودجه نویسی سال ۹۴ گفت: آن چه در بودجه های شهرداری باید به عنوان پایه  در نظر گرفته شود، تحقیق و بررسی کامل در مورد درآمدها و هزینه هاست و این نکته مخصوصا باید در مورد پروژه های عمرانی لحاظ گردد؛ چرا که هزینه کرد های بیهوده، به ضرر شهر، شهروندان و شهرداری است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد مرکزی برای مطالعه و پژوهش، خاطر نشان کرد: وجود چنین محلی به نفع شهر و شهرداری است و استفاده از افرادی که در این مکان به عنوان مشاور و کمک فکری حضور دارند، یک ضرورت است؛ چرا که بهترین نتیجه  با بهره بردن از افکار متعدد و در عین حال با تجربه به دست می آید.

شهردار تبریز با اشاره به بخشی از مشکلات شهری گفت: بحث آسفالت ریزی در تبریز نیاز به بازنگری دارد و همین موضوع می تواند بخشی از تحقیق و پژوهش باشد. حوزه فضای سبز، بافت فرسوده و حمل و نقل پاک هم، استراتژی های ویژه خود را می طلبد و ما امیدواریم که با بهره بردن از اصول مطالعه وپژوهش، برنامه ریزی مدونی برای جبران مشکلات موجود در این حوزه ها و همچنین در بخش های دیگر داشته باشیم.

نجفی، با تاکید بر همه جانبه بودن مقوله مطالعه و پژوهش گفت:  گستره فعالیتی این مرکز حتی می تواند درجهت اصلاح ساختار اداری هم به کار گرفته شود و طوری برنامه ریزی گردد که مدیریت  شهری به صورت هوشمند انجام شود

شهردار تبریز، ارتقای فرهنگ عمومی شهر را، زمینه ساز ارتقا و توسعه شهر خواند و افزود: تبریز به عنوان شهر اولین ها معروف است و این عنوان نشان می دهد که این شهر در گذشته، پتانسیل های خود را به مرحله بالفعل درآورده و الآن تمامی برنامه ها و تحقیق و پژوهش های ما، باید در مسیری باشد که دوباره ، ظرفیت ها و پتانسیل های این شهر، شناسایی و احیا شود.

وی در پایان سخنان خود، تاکید کرد: خوشبختانه حرکت فعلی تبریز، به سمت احیای جایگاه پیشین این شهر است، اما برای رسیدن به مکان و شان واقعی آن، تلاش بسیاری نیاز است که آرزو می کنیم با برنامه های جامع و راهبردی و البته حرکت در مسیر این برنامه ها، بتوانیم به اهداف خود که همانا اعتلای مقام و جایگاه واقعی تبریز است، برسیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.