کد خبر : 1940
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1393 - 14:06

لزوم حمایت دولت و مجلس از حوزه حمل و نقل درون‌شهری

لزوم حمایت دولت و مجلس از حوزه حمل و نقل درون‌شهری

نماینده شهرداران کشور، با بیان این که شهرداری‌ها در حوزه حمل و نقل درون‌شهری، عملاً دست‌تنها مانده‌اند، خواستار توجه ویژه دولت و مجلس به حوزه حمل و نقل درون‌شهری شد.

دکتر صادق نجفی در حاشیه بازدید از اتوبوس‌های نوسازی‌شده شهر تبریز با بیان این مطلب یادآور شد: متاسفانه در سال‌های اخیر، و به خصوص با آغاز قانون هدفمندی یارانه‌ها، علی‌رغم افزایش چشمگیر هزینه‌های اجرایی، توجه خاصی به  جبران هزینه شهرداری‌ کلان‌شهرها  نشده است.
وی تصریح کرد: علی‌رغم افزایش شدید قیمت آسفالت، هزینه لوازم یدکی ناوگان عمومی، قیمت سوخت، هزینه نوسازی و تعویض علایم راهنمایی و رانندگی و سایر زیرساخت‌های حمل و‌نقل دورن‌شهری، در روند برنامه و بودجه دو سه سال اخیر، حمایت خاصی از شهرداری‌ها نشده است.
نماینده شهرداران کشور در شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ادامه داد: این در حالی است که به عنوان مثال در کلان‌شهر تبریز، سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی نیز در سال جاری، هنوز وصول نشده است.
به گفته نجفی در حالی که چالش آلودگی هوا، یکی از مهم‌ترین معضلات کشور است، واگذاری تمام و کمال حوزه حمل‌و‌نقل عمومی به شهرداری، منطقی نبوده و حل آن نیازمند نگرش جامع و ملی است.
وی تاکید کرد: در این راستا، توسعه حمل و نقل ریلی درون‌شهری به عنوان راهکاری که نقش چشمگیر در کاهش آلودگی هوا و رفع معضل ترافیک دارد، می‌تواند از ردیف های مهم و دایمی حمایت دولت و مجلس از شهرداری‌ها باشد.
شهردار تبریز در عین حال توجه خاص دولت یازدهم در تشکیل کمیسیون ویژه کلان‌شهرها را مورد توجه قرار داد و افزود: امیدواریم با عینیت‌یافتن این توجه و همچنین حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شاهد جبران کمبودها و استمرار پرنشاط اداره شهر باشیم.
ش

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.