کد خبر : 1941
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1393 - 14:09

رضایت ۷۳ درصدی شهروندان از ارائه خدمات شهرداری

رضایت ۷۳ درصدی شهروندان از ارائه خدمات شهرداری

 

 

 

مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز از رضایت ۷۳ درصدی شهروندان از ارائه خدمات شهرداری تبریز خبر داد.

ابراهیم کاربالا پاسخ‌های دریافتی از سامانه تلفنی ۱۳۷ را مبنای ارزیابی رضایت شهروندان خواند و با اشاره به پیشینه این سامانه گفت: سامانه تلفنی ۱۳۷ در سال ۱۳۸۰، نخستین‌بار در شهر تبریز راه‌اندازی شد که هر یک از ارقام آن به ترتیب نشانگر شهراولین‌ها، میانگین سه دقیقه‌ای تا رسیدگی و مشاروه تلفنی و مدت هفت دقیقه‌ای تا ورود عوامل اجرایی است.
وی افزود: متاسفانه این سامانه، تا حدود یک سال پیش از این فعالیت چندانی نداشت، اما با آغاز مدیریت دکتر نجفی و تاکیدات خاص ایشان به موضوع تکریم ارباب‌رجوع، مسئولیت سامانه به اداره‌کل بازرسی واگذار شد.
مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز ادامه داد: امروز سامانه ۱۳۷ به عنوان مرکز فوریت‌های شهرداری تبریز، با ۲۰ اپراتور و  پنج کارشناس در طول شبانه‌روز فعالیت داشته و به شکایات، انتقادات، پیشنهادها و درخواست‌های مشاوره مطرح‌شده از سوی شهروندان پاسخ می‌دهد.
کاربالا خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد موضوعات سامانه ۱۳۷، مربوط به درخواست‌های مشاوره و اطلاع‌یابی بوده و توسط پنج کارشناس در حوزه‌های شهرسازی، عمران، آی‌تی، خدمات شهری و فرهنگی‌و‌هنری، پاسخ داده می‌شود.
وی از ثبت بیش از ۵۵ هزار مورد تماس با سامانه ۱۳۷ توسط شهروندان در ۹ ماه اخیر خبر داد و اظهار داشت: مجموع بازخوردهایی که در خصوص مطالبات، انتقادات و پیشنهادهای شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ پیگیری می‌شود، نشان‌دهنده رضایت ۷۳ درصدی شهروندان از شهرداری تبریز است که این میزان، نسبت به شش ماه نخست سال، پنج درصد افزایش داشته است.
به گفته کاربالا، شهردار تبریز بر لزوم پیگیری دقیق مطالب ارایه شده توسط شهروندان در سامانه ۱۳۷ تاکید داشته و در تماس‌هایی که شخصاً در جریان بازدیدهای سرزده، با شهروندان می‌گیرد، بر نحوه رسیدگی به مشکلات شهروندی نظات می‌کند.
مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز  کاهش مراجعات حضوری و صرفه‌جویی در وقت و هزینه را از جمله مزایای سامانه ۱۳۷ خواند و گفت: علاوه بر این، مجموع موضوعات مطرح شده در این سامانه، می‌تواند به عنوان یک بانک جامع اطلاعاتی در حوزه مسایل شهروندی، مورد توجه برنامه‌ریزان و کارشناسان مسایل شهری قرار گیرد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.