کد خبر : 1948
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 دی 1393 - 6:04

حضرتی: وجود افراد سالم و توانمند بزرگترین سرمایه یک جامعه محسوب می شود

حضرتی: وجود افراد سالم و توانمند بزرگترین سرمایه یک جامعه محسوب می شود

 رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: وجود افراد سالم، توانمند و فعال بزرگترین سرمایه یک جامعه محسوب می شود.

 دکتر اکرم حضرتی در نشست نحوه بررسی ناهنجاریهای جسمانی و ارایه راهکارها برای رفع حداکثری آنها در سالن “آنا” برای بانوان ورزشکار برگزار می شد اظهار داشت:یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی کشورها ، سطح سلامت و تندرستی افراد جامعه است و آینده هر جامعه مبتنی بر پویائی و سلامتِ روانی و جسمانی نوجوانان و جوانان آن جامعه است ،
وی با تاکید بر اینکه وجود افراد سالم و توانمند بزرگترین سرمایه ملی یک جامعه محسوب می شود تصریح کرد: سلامت روانی و جسمانی جوانان و نوجوانان آینده هر جامعه ای را تضمین می کند و در این زمینه هر اندازه که توان بگذاریم باز جای کار دارد.
حضرتی افزود: زندگی ماشینی عصر حاضر ، اگر چه پیشرفت های صعنعی و تکنولوژی و رفاهِ بسیاری را برای بشر به ارمغان آورده و منشاء خدمات ارزنده ای به انسان ها شده ، اما عوارض متعددی را نیز به همراه داشته است.
وی گفت:  از اساسی ترین عوارض پیشرفت های صنعت و تکنولوژی می توان به جایگزینی ماشین به عنوان نیروی عضلانی است ، که زمینه ساز فقر حرکتی ، بی تحرکی و چاقی می شود اشاره نمود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: الگوهای غلط در نشستن ، ایستادن ، راه رفتن و حمل اشیا ، استفاده از پوشاک نامناسب ، بیماری ها ، وراثت ، وضعیت های شغلی ، فرهنگ و ویژگی های آنتروپومتری می توانند باعث ضعف واختلال در رشد شوند .
دکتر حضرتی درپایان برگزاری این گونه نشست ها را برای آشنایی با ناهنجاری های جسمانی و ارائه راهکار برای رفع آنها مفید دانست.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.