کد خبر : 1956
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1393 - 7:06

انتقاد عضو شورای شهر تبریز : متوجه چرایی تعلل مسئولین میراث فرهنگی نمی شوم

انتقاد عضو شورای شهر تبریز : متوجه چرایی تعلل مسئولین میراث فرهنگی نمی شوم

عضو شورای شهر کلانشهر تبریز گفت: عملکرد سازمان میراث فرهنگی در قبال حفظ آثار تاریخی تبریز سوال بر انگیز است.

 

به گزارش آی نیوز به نقل از شهریار، حبیب شیری آذر با انتقاد تند از صدور پروانه ساخت برای خانه تاریخی باقرخان (سالار ملی) و تعلل میراث فرهنگی در قبال این موضوع، گفت: این اثر ارزشمند تاریخی که نمادی از مقاومت و بزرگی مردم تبریز در عصر مشروطه است، دارد با تعلل مسئولین امر از بین می رود.

وی با بیان اینکه باقرخان و همراهانش مقاومت را از این خانه شروع کرده اند که تصاویر و اسناد تاریخی موجود گواهی آن است، گفت: نمی دانم شهرداری منطقه ۸ بر چه اساسی توانسته است پروانه ساخت برای این اثر تاریخی صادر کند.

شیری آذر افزود: ما در شورای سوم برای تملک و بازسازی این اثر تاریخی مصوبه یک میلیارد تومانی داشتیم، اما مصوبه شورا اجرا نشده که هیچ، حالا حکم تخریب این اثر هم صادر شده است!

این عضو شورای کلانشهر تبریز با انتقاد شدید از سازمان میراث فرهنگی، گفت: من تا حالا متوجه چرایی تعلل مسئولین این سازمان در عمل به وظایف‌شان نشده ام. خانه های تاریخی و آثار بسیار گران بهایی هنوز در تبریز هستند که ثبت ملی نشده اند و هر روز سایه تهدید بر سرشان سنگینی می کند.

شیری آذر گفت: سریال نادیده گرفته شدن آثار و هویت تاریخی تبریز انگار تمامی ندارد؛ تبریز و آذربایجان هم جزو بزرگی از ایران هستند و ضربه به آثار و هویت تاریخی آن، ضربه به پیکره همه ایران است.

او گفت: ارزشمندترین گنجینه های تاریخی ایران در تبریز و آذربایجان مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته اند و این بی توجهی به هیچ وجه قابل تحمل نیست. زمانی خانه ستارخان را ویران می کردند و حالا نوبت خانه باقرخان رسیده است؟

این عضو شورای شهر با انتقاد از وضعیت سایر اماکن و ابنیه های تاریخی تبریز، گفت: ببینید ارک به چه روزی افتاده؟ محوطه تاریخی «گؤی مچید» به چه سرنوشتی دچار شد؟ ربع رشیدی، بازار، درب های تاریخی  و… این کارها ظلم است به تاریخ بزرگ این مردم؛ هیچکس نخواهد توانست در آینده پاسخگوی این خیانت ها باشد.

شیری آذر گفت: من هیچ حرکت و پویایی در میراث فرهنگی نمی بینم و عملکرد این سازمان به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

او در پایان سوال کرد: چرا هیچ حرکت منسجم و عالمانه ای برای حفظ آثار و هویت تاریخی تبریز وجود ندارد؟

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.