کد خبر : 1957
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1393 - 7:09

سازمان گردشگری، می‌تواند از نهادهای موثر در ایجاد درآمدهای پایدار باشد

سازمان گردشگری، می‌تواند از نهادهای موثر در ایجاد درآمدهای پایدار باشد

سخنگوی شورای شهر تبریز گفت: تاسیس سازمان توسعه گردشگری نباید موجب شود دیگر دستگاههای مسئول در این حوزه از وظایف قانونی و سازمانی خود غافل شوند.

 

سعید حاجی زاده سخنگوی شورای شهر با اشاره به تصویب اساسنامه سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز در جلسه اخیر شورای اسلامی کلانشهر تبریز افزود: با توجه به ظرفیت های گردشگری تبریز، در صورت برنامه ریزی دقیق این سازمان می تواند علاوه بر اینکه به استقلال مالی برسد به عنوان یکی از نهادهای موثر در ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری تبریز عمل کند.

 حاجی زاده با بیان اینکه محور فعالیت های سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز باید به توسعه زیرساختهای این حوزه متمرکز شود، خاطرنشان کرد: همچنین توسعه موسسات گردشگری با مشارکت بخش خصوصی و تاسیس تورهای گردشگری می تواند به کسب درآمد برای این سازمان کمک کند.

وی با اشاره به ویژگی های آب و هوایی تبریز ابراز داشت: تبریز به دلیل آب و هوای خاص می تواند در همه فصول مقصد گردشگران باشد اما فعلا در فصول خاصی از سال تبریز به طور ویژه مقصد گردشگرانی از نقاط مختلف کشور است و باید برای آن بازه زمانی خاص بصورت ویژه برنامه ریزی کرده و علاوه بر پذیرایی مناسب از مسافران، بهره برداری لازم در جهت درآمدزایی نیز صورت گیرد.

حاجی زاده ضمن تاکید بر جلوگیری از موازی کاری دستگاههای اجرایی اظهار داشت: اهداف و وظایف سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز اکثرا با اهداف و وظایف سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکسان است، از اینرو نباید راه اندازی این سازمان موجب شود که سازمانهایی همچون میراث فرهنگی از انجام وظایف قانونی و سازمانی خود غافل شوند و تجربه موازی کاری یا تداخل در اموری که بعضا در برنامه های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد بوده ایم تکرار نشود.

 وی ادامه داد: هر چند حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در شورای سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز که در اساسنامه این سازمان جدیدالتاسیس پیش بینی شده می تواند به تعامل بیشتر بین دو سازمان کمک کرده و از موازی کاریها پرهیز شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.