کد خبر : 19623
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آذر 1397 - 9:19

استاندار آذربایجان شرقی: با تمام توان و با برنامه آمده ام

استاندار آذربایجان شرقی: با تمام توان و با برنامه آمده ام

 استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه با عزم ملی و همه در کنار هم موفق می‌شویم، گفت: اگر تصمیم گرفتم که این مسئولیت را قبول کنم، با تمام توان و با برنامه آمده‌ام.

 

 

محمدرضا پورمحمدی  در آئین معارفه خود از حسن ظن ریاست جمهوری و وزارت کشور در انتخابش به عنوان استاندار آذربایجان شرقی قدردانی و خاطرنشان کرد: در طول ۳۰ سالی که در دانشگاه خدمت کرده‌ام، ۲۰ سالش را در امور اجرایی بوده‌ام و با دردها آشنا هستم .
پورمحمدی با تاکید بر این که ‘توسعه‌گرا و تحول خواه’ هستم، گفت: با شعار ‘وحدت، همدلی و همکاری’ به سمت توسعه استان حرکت می‌کنیم.
وی تاکید کرد: دولت اعتدال یعنی همه دست به دست هم دهیم و به مدد دانش و علم، مشکلات را حل کنیم.
پورمحمدی با بیان اینکه شبکه‌ای از نخبگان را برای پیشبرد مسائل توسعه‌ای استان راه اندازی می کند، خاطرنشان کرد: ‌رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم را در اولویت قرار می دهم.
مجید خدابخش، استاندار سابق آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، اظهار کرد: به دکتر پورمحمدی در جهت توسعه همه جانبه استان، کمک می کنیم، زیرا که این استان، مهم و حساس است.
وی در ادامه با اشاره به رشادت‌ها، شهامت‌ها و نقش تاریخی این استان به ویژه تبریز در تاریخ ایران اسلامی، گفت: توفیق خدمت به مردم تبریز و این استان، هر چند کوتاه، افتخار بزرگی برای من بود و پذیرش قانون یکی از اقتضاهای دموکراسی است و همه ما سرباز این نظام هستیم.
وی گفت: بطور قطع این خدمتی که من در طول ۱۴ ماه انجام دادم در شان مردم این استان نبود و از این جهت از همه مردم این استان طلب عفو دارم.
جواد رحمتی، معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی که مدتی به عنوان سرپرست استانداری خدمت کرد هم اظهار امیدواریم با همدلی و همراهی مسئولان این استان مسیر توسعه را چه بهتر طی کند.
وی افزود: توانمندی بالایی در استان ما وجود دارد و همه زیرساخت‌ها فراهم است.
محمدرضا پورمحمدی امروز با حضور معاون وزیر کشور، به عنوان استاندار آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات مجید خدابخش قدردانی شد.
محمدرضا پورمحمدی»، رییس پیشین دانشگاه تبریز، با رای هیات وزیران به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی منصوب شد.
به گزارش ایرنا، پورمحمدی از چهره های شناخته شده و علمی تبریز است که یک بار در دولت اصلاحات و بار دوم در دولت تدبیر و امید، ریاست دانشگاه تبریز به عنوان دومین مرکز دانشگاهی قدیمی کشور پس از دانشگاه تهران را بر عهده داشت.
محمدرضا پورمحمدی متولد ۱۳۳۷، تبریز و رییس سابق دانشگاه تبریز است.
وی پس از اتمام دوران تحصیلی ابتدائی و متوسطه در سال ۱۳۵۶ وارد دانشگاه تبریز شد و دوره کارشناسی خود را در رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری در سال ۱۳۶۳ به پایان رساند؛ پورمحمدی در سال ۱۳۶۵ با استفاده از بورس تحصیلی عازم کشور انگلستان شد و فوق لیسانس و دکترای خود را در رشته برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه کاردیف (UWIST) اخذ کرد.
او پس از اتمام تحصیلات در سال ۱۳۶۹ به ایران برگشت و در دانشگاه تبریز شروع به کار کرد بین سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۴ در سمت‌های رییس دانشکده، معاون دانشجویی و فرهنگی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و رییس دانشگاه تبریز مشغول خدمت بود.
طرح پورمحمدی به عنوان گزینه جدید استانداری آذربایجان شرقی در هفته های گذشته با توجه به مشی اعتدالی وی با استقبال گروه ها و جریان های سیاسی مواجه بود.
پیش از پورمحمدی، مجید خدابخش به مدت ۱۴ ماه نماینده عالی دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی بود که به دلیل تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در پست های اجرایی، از این سمت کناره گیری کرد.
آذربایجان شرقی با بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت در رویدادهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تاریخ معاصر ایران نقش به سزایی داشته است.
پورمحمدی، چهاردهمین استاندار آذربایجان شرقی در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که سکان هدایت این استان مهم از نظر سیاسی و اقتصادی را بر عهده می گیرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.