کد خبر : 2783
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 - 5:18

تعامل هنرمندان جهان اسلام، زمینه ساز شکوفایی اقتصادی و اجتماعی کشورهای مسلمان خواهد بود

تعامل هنرمندان جهان اسلام، زمینه ساز شکوفایی اقتصادی و اجتماعی کشورهای مسلمان خواهد بود

شهردار تبریز، جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی را تجلی تمام عیار وحدت و همدلی بین هنرمندان جوان کشورهای مختلف اسلامی عنوان کرد.

 

 دکتر صادق نجفی در اختتامیه بخش همایش این جشنواره با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه باید اذعان کنیم که توانمندی ها و ظرفیت های فرهنگی و هنری جهان اسلام، حتی در محدوده کشورهای اسلامی نیز، آن گونه که باید و شاید ظهور و بروز نداشته است؛ این در صورتی است که جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی ، نشان داد که قرار گرفتن قابلیت های هنرمندان مسلمان در کنار هم، چه فرصت باشکوه و بی بدیلی را می تواند پدید بیاورد.
وی اضافه کرد: گردآوری این قابلیت ها در یک نقطه متمرکز، نماد بارز همدلی و همزبانی هنرمندان مسلمان است.
دکتر نجفی متذکر شد: این وحدت و یگانگی را قدر می دانیم و یقین داریم که کشورهای مسلمان، با تکیه بر هنرمندان و صنعتگران خود، می توانند به تقویت اقتصادی و اجتماعی یکدیگر بینجامند.
شهردار تبریز اظهار داشت: هنر اسلامی، با توجه به زیربنای اخلاقی و اعتقادی خود، همواره در برابر جامعه متعهد و پاسخگو است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر معرفی پیشینه پرافتخار کهن شهر تبریز خاطرنشان کرد: محور اصلی توسعه، انسان است و گذشته پرافتخار تبریز، ریشه در همت و ایمان مردان و زنان با اراده آن دارد.
دکتر نجفی برگزاری جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی  را اقدامی ضروری و کارگشا دانست و افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر، مباحث فرهنگی را از محورهای ضروری توسعه و پیشرفت شهر می دانند؛ بر این اساس، حاضریم در حوزه های مختلفی که دانشگاه هنر برای اعتلای فرهنگ و هنر شهر و کشورمان، وارد شود همکاری کنیم.
شهردار تبریز ادامه داد: زبان هنر، زبان جاودانگی، خلاقیت و زیبایی است، از این رو باور داریم که برخورداری برنامه های مفصل شهری از این مزیت فاخر، به ماندگاری و تاثیرگذاری این برنامه ها خواهد انجامید.
وی با اشاره به تدوین و طراحی برنامه های توسعه محورشهر تبریز بر اساس پشتوانه های علمی و مطالعاتی گفت: شهرداری تبریز مصمم به بهره گیری از یافته ها و ایده های مختلف علمی و هنری در جلوه های مختلف شهر است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.