کد خبر : 19833
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 - 10:17

۱۳۷، پاسخگوی همیشه بیدار/ اهتمام شهرداری برای حل مشکلات مردمی

۱۳۷، پاسخگوی همیشه بیدار/ اهتمام شهرداری برای حل مشکلات مردمی

مرکز سامانه مدیریت شهری( ۱۳۷) فرصتی برای مشارکت شهروندان و متقابلاً ایجاد زمینه بررسی میزان آشنائی ، بهره گیری و رضایتمندی شهروندان به عنوان مخاطبان و مشتریان این مر کز را

مرکز سامانه مدیریت شهری( ۱۳۷) فرصتی برای مشارکت شهروندان و متقابلاً ایجاد زمینه بررسی میزان آشنائی ، بهره گیری و رضایتمندی شهروندان به عنوان مخاطبان و مشتریان این مر کز را فراهم ساخته است.

سید مرتضی مرتضوی/ مدیریت واحد شهری از جمله موضوعاتی است که از سال های گذشته تاکنون، همواره مورد توجه شهرداریها بوده و در این زمینه اقداماتی را آغاز کرده اند. بسیاری از این نهادهای عمومی به دلیل موازی کاری های موجود با سایر دستگاه های دولتی و غیردولتی، نتوانسته اند آن چنان که باید و شاید تصمیمات خودشان را اجرایی کنند ولی شهرداری کلانشهر تبریز با درک صحیح و درست از این مهم، اقدامات بسیار خوبی را انجام داده که یکی از آن ها راه اندازی سامانه نظارتی ۱۳۷ ماست.

شهرداری تبریز نه در مقام شعار بلکه در مقام عمل، توجه به مشارکت شهروندان در مدیریت شهری را سرلوحه اهداف خود قرار داده و با راه اندازی این سامانه، زمینه افزایش آشنایی، بهره گیری و رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری را فراهم ساخته است.

بررسی های آی نیوز نشان می دهد که در سال های نه چندان دور، سیستم نظارتی شهرداری در این بخش، به صورت آنالوگ بوده ومشکلات بسیار متعددی را ایجاد می کرده ولی در سال های گذشته، نظر به اهمیت توجه به نظرات مردمی و استفاده از آن ها، سرمایه گذاری های بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و بهترین سیستم مدرن نظارتی در این بخش از شهرداری کلانشهر تبریز مورد استفاده قرار می گیرد.

ناصر جعفری، مدیرسامانه ۱۳۷ شهرداری کلانشهر تبریز در همین زمینه به بیان خدمات ارائه شده توسط سامانه ۱۳۷ به شهروندان تبریزی می پردازد و می گوید: خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات بسیار خوب زیر ساختی در این حوزه انجام شده که نتیجه آن افزایش تماس های تلفنی و رفع مشکلات شهر تبریز در سریع ترین زمان ممکن است.

بر اساس گفته وی، امکانات ایجاد شده در این مرکز به حدی پیشرفته است که حتی در صورت وقوع بحران هایی همچون زلزله، شبکه متصل به فیبرنوری در این سامانمه قطع نمی شود مگر اینکه رانش زمین اتفاق بیفتند.

وی عملکرد سامانه ۱۳۷ شهرداری کلانشهر تبریز را این گونه توضیح می دهد: پیام دریافتی از طریق سامانه دریافتی، آدرس یابی شده و در صورت نیاز به ارجاع در سیستم این مرکز به صورت پاکت الکترونیکی به رنگ قرمز ثبت و به منطقه یا ناحیه مورد نظر به‌ صورت آنلاین ارسال می‌شود. بعد از ارجاع منطقه یا سازمان مورد نظر جواب می دهد که در این حالت نامه ارسالی به رنگ سبز نشان داده می شود. نهایتا روزانه به صورت میانگین ۱۰ درصد از تماس های شهروندان توسط این مرکز به صورت رندمی رصد و از خود شهروندان در راستای صحت و سقم حل مسئله پرس و جو می شود. تمام فعالیت های مرکز بصورت ماهانه جمع آوری و رصد آن به همراه تحلیل و بازخورد مناطق و سازمان‌ها ، به مدیریت امور بازرسی شهرداری ارسال می شود و در نهایت مدیریت نیز آمار را به شهردار محترم ارجاع می دهد.

137، پاسخگوی همیشه بیدار/ اهتمام شهرداری برای حل مشکلات مردمی

جعفری تصریح می کند: سیستم های موجودر در مرکز سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز در حال حاضر به صورت همزمان، قابلیت پاسخگویی به ۱۰ خط تلفنی را دارد ولی در مواقع بحران و یا هر شرایط ویژه ای، می توانیم به ۳۰ خط تلفنی پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه این مرکز به صورت شبانه روزی فعالیت می کند می افزاید: چهار نفر در هر شیفت، پاسخگوی تماس های شهروندان تبریزی هستند و اپراتورهای این مرکز در کمترین زمان ممکن سعی می کنند مشکل مورد نظر را به شهرداری های مناطق ارجاع دهند.

بر اساس گفته مدیر مرکز سامانه ۱۳۷ شهرداری کلانشهر تبریز، عملکرد این مرکز به حدی پیشرفته است که بسیاری از استان ها و کلانشهرهای کشور در حال الگوبرداری از آن هستند و در این زمینه نیز با جرات می توانیم اعلام کنیم که “اولین” هستیم.

وی با بیان اینکه میزان تماس های روزانه با این مرکز در طول زمان افزایش می یابد ادامه میدهد: میزان تماس های مردمی با این مرکز در سال ۹۶، تعداد تماس های مردمی با این مرکز، ۱۶۰ هزار و ۷۳۵ مورد بود ولی تنها در شش ماهه نخست سالجاری، چیزی در حدود ۹۶ هزار تماس است که در مقایسه با شش ماهه سال ۹۶، روند افزایشی به همراه داشته است.

طبق دستور شهرداری تبریز هر پیام که از طریق این سامانه به مناطق و نواحی برای پیگیری و اجرا ابلاغ می شود به منزله ابلاغ پیام از سوی شخص شهردار تلقی شده و تمام مناطق و نواحی موظف به رسیدگی سریع به آن هستند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.