کد خبر : 1984
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 دی 1393 - 8:57

دکتر شیری آذر: توسعه فضای سبز تبریز مطلوب است

دکتر شیری آذر: توسعه فضای سبز تبریز مطلوب است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تبریز گفت: علی رغم کمبود پول و عدم تحقق بودجه در حوزه فضای سبز تبریز، طی سال ۹۳ اقدامات خیلی خوب و چشمگیری در توسعه پارک‌های محله‌ای و فضای سبز تبریز انجام شده است.

 

دکتر حبیب شیری آذر صبح امروز در جلسه مشترک کمیسیون خدمات شهری و سازمان پارکهای تبریز اظهار داشت: از سازمان پارکها و تلاشگران عرصه فضای سبز تبریز تشکر می کنیم که در سال جاری برای ساخت پارک های محله ای گام های مثبتی برداشته اند و امروز شاهد افتتاح بیش از ۳۰ پارک محله ای طی همین یکسال هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فضای سبز باید ابتدا اولویت ها را به خوبی تشخیص داده و سپس اقدام کنیم،تصریح کرد: اقدامی که امروز در حوزه احداث فضای سبز فراشهری تبریز با احداث پارکهایی نظیر عباس میرزا و ائل باغی اتفاق می افتد بسیار اتفاق خوش یمن و بی نظیری است.

شیری آذر ادامه داد: در عین حال نباید از توسعه فضای سبز درون شهری نیز غفلت کرد و در همین راستا ایجاد  کمربند فضای سبز اقدام بسیار قابل توجهی است.

عضو شورای شهر تبریز همچنین با اشاره به اینکه در زمینه فضای سبز نباید پتانسیل های مردمی مورد غفلت واقع گردد، گفت: توان و ظرفیت ما به عنوان مسئولان شهری محدود است ولی در مردم و شهروندان ظرفیت عظیمی وجود دارد که می تواند با همین حضور مردم  و دخیل کردن آنها در توسعه فضای سبز ، شهری سبز و آباد ایحاد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه فرهنگ درختکاری باید در بین شهروندان ما نهادینه شود، افزود: باید فرهنگی در بین مردم رواج یدا کند که با تولد یا مرگ هر فرد، برای یادمان او یک درخت کاشته شود.

شیری آذر همچنین به ضرورت ایجاد پارکهای موضوعی و نقش آنها در تولید ثروت اشاره کرده و اظهار داشت: هم اکنون طرح ایجاد پارک های موضوعی در بخش فضای سبز مورد توجه سازمان پارکها و فضای سبز تبریز قرار دادرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تبریز افزود: امروزه پارک ها مکانی هستند که می توانند منجر به تولید ثروت شوند و به طور خود گردان اداره شوند.

شیری آذر همچنین به ضرورت ایجاد معاونتی اختصاصی و ویژه برای آب فضای سبز اشاره کرده و گفت: با توجه به مشکلات فضای سبز تبریز در زمینه کمبود آب برای فضای سبز ضرورت ایجاد معاونتی ویژه به همین منظور در سازمان پارکها احساس می شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه فضای سبز تنها نباید به فصول خاصی از سال منتهی شود، اظهار داشت: فضای سبز و زیبایی های آن در تمام فصول سال باید در شهر نمود داشته باشد و خود را نشان دهد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.