کد خبر : 20012
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 دی 1397 - 9:48

صنایع پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه تبریز برای کاهش آلودگی هوا اقدام کنند

صنایع پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه تبریز برای کاهش آلودگی هوا اقدام کنند

عضو شورای شهر تبریز گفت: صنایع پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه تبریز برای کاهش آلودگی هوا اقدام کنند.

صنایع پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه تبریز برای کاهش آلودگی هوا اقدام کنند

عضو شورای شهر تبریز گفت: صنایع پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه تبریز برای کاهش آلودگی هوا اقدام کنند.

به گزارش آی نیوز، سعید دباغ نیکوخصلت صبح امروز در نطق میان دستور جلسه شورای شهر تبریز گفت: در حال حاضر آسیب شناسی سال گذشته را در زمینه کاشت ۱۶۰ هزار اصله نهال را توسط کارشناسان انجام می‌دهیم. برای جلوگیری از سوء تفاهم قبل از اجرای حکم اطلاع‌رسانی صورت گیرد. ما در کنار سازمان فضای سبز و معاونت‌های خدمات شهری هستیم.

وی گفت: به نظر می‌رسد با مصرف بهینه و استفاده از تکنولوژی آبیاری توان کاشت تعداد ۵۰۰ هزار اصله نهال را برای سال ۹۸ داریم. برای سال ۹۹ یک میلیون و برای سال ۱۴۰۰ یک و نیم میلیون اصله نهال خواهیم کاشت و برای تحقق این امر مردم تعیین کننده است و شورای شهر تبریز رویکرد ۱۳ بدر سال ۹۸ را ” ۱۳ بدر و کاشت یک اصله نهال مناسب اقلیم” اعلام خواهد نمود.

عضو شورای شهر تبریز گفت: به نظر کارشناسان کاشت سبزه در این وضعیت اقلیمی صلاح نیست و معتقدیم یک شهروند توسعه یافته رسم و رسوم‌های سنتی خود را مطابق با ارزش‌ها و نیازهای جامعه تغییر می‌دهد و امروزه درخت و حفظ آب محور توسعه پایدار به حساب می آید.

وی گفت: در کشور ما مدت زمان اجرای پروژه بسیار زیاد است که بیشتر این بیماری فرهنگی و عادتی است که سراسر کشور را گرفته است. مثلا استادیوم یادگار امام، راه آهن تبریز میانه، متروی تبریز، جاده تبریز سهند، پروژه اتوبان تبریز بازرگان و بسیار موارد دیگر.

نیکوخصلت افزود: به‌نظر می‌رسد فاصله فکر و عمل در کشور بسیار طولانی است. بنابراین شورای تبریز در جایگاه سیاستگذاری احتمالا فاصله بیشتری با مدیریت اجرایی دارد. بر همین اساس پیشنهاد می‌شود که در راستای استفاده از علم “مدیریت پروژه” که در دنیا بیش از ۵۰ سال است که تدریس می‌شود اطلاعاتی در زمینه مدت زمان ورود طرح یا لایحه به شورا تا مدت زمان تصویب آن،  مدت زمان تصویب تا شروع طرح و مدت زمان شروع طرح تا اتمام طرح در مرکز پژوهش‌ها انجام گیرد.

وی سپس افزود: آلودگی غرب تبریز و یک درصد محیط هزینه از درآمدهای صنعت‌ پتروشیمی و پالایشگاه و نیروگاه در امر مدیریت شهری و اجرای طرح های زیست محیطی نیز درحال پی گیری است و با شخص آقای شهردار نیز روز چهارشنبه جلسه موفقیت‌آمیزی در این امر داشتند که محیط زیست استان نیز پی‌گیر موضوع هستند و اطمینان داریم که صنایع پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه برای ورود به امر سرمایه‌گذاری در امر محیط زیست و کاهش آلودگی اقدام خواهند نمود و ما نیز از بابت این امر سپاسگزاریم.

وی گفت: از معاونت خدمات شهری که از ایجاد مرکز مدیریت حیوانات شهری استقبال نمودند تشکر می کنم. باید گزارشی از روند ایجاد مدیریت حیوانات شهری بر حسب امکانات موجود در معاونت خدمات شهری ارائه شود.

وی گفت: در خصوص پارک بزرگ غرب تبریز خواستار ایجاد تشکیلاتی مستقل هستیم. با استفاده از نیروهای متخصص حاضر شهرداری تا در خصوص موارد ذیل اقداماتی موثر صورت گیرد.

نیکوخصلت افزود: ورزش مدارس و طرح مشترک شهرداری و آموزش و پرورش که در حال حاضر ۸۰۰ کودک تحت تمرینات فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز و هنرهای رزمی و ورزش های دیگر به شکل سه جلسه در هفته قرار گرفته اند و اجرای این طرح نیز توسط آموزش و پرورش با سیاستگذاری شورای شهر و حمایت شهرداری تبریز در حال اجراست که در نوع خود می‌تواند به عنوان طرحی موثر و کارا برای ارائه به شهرداری های کل کشور و متعاقبا وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شود.

وی گفت: ما تجربه موفقیت آمیزی در خصوص راه اندازی مدرسه طبیعت در دانشگاه تبریز داریم و می خواهیم تعداد مدارس طبیعت و مدارس محیط زیستی افزایش یابد و در این راستا شورای محترم نیز بودجه ای در نظر گرفته است که علاقمند به افزایش تعداد این مدارس و حمایت بیشتر از این مدارس داریم.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: در خصوص همگانی کردن ورزش طرح ایجاد آکادمی ورزش شهروندی را در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: مناسب‌سازی شهر ویژه معلولین و ستاد مناسب‌سازی مبلمان شهری نیز مطالبه جامعه معلولین به‌حساب می‌آید و به‌نوعی نشانه توسعه یافتگی و برند شهری است که از رئیس محترم شورا انتظار بیشتری داریم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.