کد خبر : 2007
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1393 - 12:53

نگرش بنیادین به جایگاه زندگی شهروندی، در روند بررسی بودجه ۹۴

نگرش بنیادین به جایگاه زندگی شهروندی، در روند بررسی بودجه ۹۴

  نماینده شهرداران کشور خواستار توجه به مشکلات و موضوعات شهرداری‌ها در روند بررسی بودجه سال ۹۴ توسط مجلس شورای اسلامی شد.

 دکتر صادق نجفی روز گذشته در نشست شهرداران کشور با دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب اظهار داشت: تلاش دولت در مورد موضوعات مدیریت شهری با تشکیل کمیسیون ویژه کلانشهرها و همچنین تدوین لایحه مدیریت واحد شهری، ارزشمند است اما با این حال انتظار می‌رود این اهتمام، در تنظیم نهایی بودجه سال آینده تجلی بیشتری داشته باشد.

وی مدیریت یکپارچه شهری را لازمه برنامه ششم توسعه دانست و افزود: تحقق این موضوع، به صورت توام موجب تقویت عملکرد دولت و شهرداری‌ها شده و در عین حال، پاسخگویی شهرداری‌ها را در کلیه بخش‌های اجرایی و خدماتی اداره شهر، افزایش خواهد داد.

نماینده شهرداران کشور در سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور تصریح کرد: متاسفانه برخی سیاست‌های طرح هدفمندی یارانه‌ها با تامین نیازهای رایج و مستمر شهری از قبیل آسفالت، سوخت و حمل‌و‌نقل همگرایی لازم را نداشته است؛ این در صورتی است که این موارد در ارتباط مستقیم با ضروریات رفاهی شهروندان است.

 صادق نجفی اظهار امیدواری کرد سمت‌و‌سوی مطالعه و بازنگری در بودجه ارایه شده توسط دولت به مجلس شورای اسلامی، در راستای نگرش بنیادین به جایگاه زندگی شهروندی، مورد توجه قرار گیرد.

 وی متذکر شد: لازمه این نگرش، پاسخگو قرار دادن شهرداری‌ها در امورات متدوال اداره شهر است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، تحقق درآمدهای پایدار را تنها راه عبور شهرداری‌ها از مشکلات عنوان‌شده خواند و افزود: مجلس شورای اسلامی می‌تواند از طریق تدوین و اصلاح ساز و کارهای قانونی، در بسترسازی و روا‌ن‌سازی این موضوع، نقش اساسی ایفا کند.

صادق نجفی با اشاره به موقعیت صنعتی تبریز، معضل ترافیک و آلودگی هوا در این کلان‌شهر گفت: پروژه قطار شهری تبریز، به عنوان یکی از راهکارهای محوری حل این چالش‌ها، مطرح است و در یک سال اخیر، حرکت‌های ارزشمندی برای تسریع در روند راه‌اندازی آن صورت گرفته‌است که تکمیل و نتیجه بخشی آن، نیازمند توجه و حمایت مجلس است.

گفتنی است، در نشست شهرداران با دکتر لاریجانی، مقرر شد نماینده‌ای از سوی شهرداران کشور، جهت پیگیری مطالب

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.