کد خبر : 2017
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1393 - 8:35

بودجه سال ۹۴، تقدیم شورای اسلامی شهر می شود

بودجه سال ۹۴، تقدیم شورای اسلامی شهر می شود

شهردار تبریز از ارایه بودجه سال ۹۴ شهرداری در جلسه این هفته شورای اسلامی شهر تبریز خبر داد.

دکتر صادق نجفی در شورای راهبردی برنامه و بودجه سال ۹۴، با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۴ شهرداری تبریز که با تعامل تنگاتنگ بخش های مدیریتی و اساتید و متخصصان حوزه های مختلف مدیریت شهری، بر اساس کارشناسی‌ها و مطالعات گسترده، تنظیم و تدوین شده، رقمی نزدیک به بودجه سال ۹۳ دارد.

 وی افزایش بودجه عمرانی و خدماتی را در کنار کاهش هزینه‌های جاری، رویکرد مهم بودجه سال ۹۴ خواند و تصریح کرد: سمت‌و‌سوی حرکت شهردرای در برنامه سال آتی، بر مبنای اجرای رویکردهای تحول‌آفرین عمرانی، تسهیل در روند ترافیک شهر با اجرای پروژه‌های مسیرگشایی و توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و استمرار اقدامات موثر در حوزه فضای سبز خواهد بود.

شهردار تبریز اضافه کرد: در حوزه های فرهنگی و اجتماعی سعی خواهیم کرد با هماهنگی با دستگاه های مختلف این حوزه و استانداری آذربایجان شرقی، نقش خود پررنگ کرده و حرکت های هوشمندی را به دور از موازی کاری هار رایج، پیگیری کنیم.

دکتر صادق نجفی عزم شهرداری تبریز را در سالم سازی و روان سازی ساز و کار اداری مورد توجه قرار داد و گفت: به این منظور، از سال آینده، سعی خواهیم کرد با توسعه خدمات الکترونیکی از طریق دفاتر پیش خوان، حجم اقدامات دستی را به صفر برسانیم.

وی همچنین بحران زیست محیطی دریاچه ارومیه را از دغدغه های مهم شهرداری تبریز عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه آغاز عملیات اجرایی احداث کانال حیدرآباد، اقدام موثری است که در کنار رفع بوی نامطبوع ورودی شهر تبریز از طرف فرودگاه بین المللی، آب های سطحی این محدوده را به مسیر دریاچه ارومیه، مرتبط خواهد ساخت؛ به این ترتیب، سال آینده، شاهد هدایت حداقل ۴ متر مکعب آب در هرثاینه این محدوده، به حوزه دریاچه ارومیه خواهیم بود.

 شهردار تبریز در ادامه با تشریح روند پیگیری بودجه سال ۹۳ یادآور شد: بودجه سال ۹۳ با حذف موارد تکراری، حدود ۲۸۵۰ میلیارد تومان بود؛ که حدود ۹۰۰ میلیارد آن، شامل تسهیلات بانکی و اوراق مشارکت بود.

دکتر صادق نجفی با بیان این که اوراق مشارکت حدود یک ماه پیش در دولت و بانک مرکزی، با سود ۲۲ درصد، تصویب و تدوین شده است، اظهار داشت:  این درصد، عملاً در موعد بازپرداخت به ۳۰ درصد، و با افزوده شدن سود حاصل از ارزش افزوده اتمام پروژه، به ۳۵ درصد می رسد.

وی ادامه داد: بعلاوه، از اوراق مشارکت، با اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر، ۲۰۰میلیارد تومان به قطار شهری تبریز اختصاص یافته شده است که در مرحله انتشار توسط بانک شهر بوده و البته، پرداخت نیمی از این رقم بر عهده دولت خواهد بود.

شهردار تبریز از بازپرداخت ۱۳۸ میلیارد تومان از تسهیلاتی که در سه  سال قبل توسط شهرداری تبریز اخذ شده بود، خبر داد و افزود: در سال جاری اخذ ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک شهر برای اجرای پروژه های کلان عمرانی تصویب شده است که از این رقم، تاکنون ۸۱ میلیارد تومان توسط شهرداری تبریز جذب شده است.

نجفی خاطرنشان کرد: در  ۹ ماه قبل علی رغم کاهش ۴۵ درصدی تعداد پروانه های صادره، بودجه شهرداری تبریز نسبت به مدت مشابه سال قبل، از افزایش ۲۷ درصدی در حوزه درآمدهای پایدار برخوردار بوده است.

 دکتر صادق نجفی در پایان شیوه نامه مصوب سرمایه گذاری را معیار ارزشمند شهرداری تبریز در پیش برد حوزه های سرمایه گذاری خواند و افزود: با تکیه بر این معیار و اجرای راهکارهای موثر اقتصادی و استمرار حمایت، هدایت و نظارت شورای اسلامی شهر، برنامه های توسعه شهر را پیگیری می کنیم.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.