کد خبر : 20279
تاریخ انتشار : شنبه 8 دی 1397 - 12:31

نگاهی بر فعالیت سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز

نگاهی بر فعالیت سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز

استفاده از مخلوط شن و نمک به خاطر خسارتهای زیاد به محیط زیست و تاثیر نامطلوب به آسفالت خیابان ها و معابر در بسیاری از کشورهای دنیا از رونق افتاده و با روش‌های علمی و

نگاهی بر فعالیت سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز

استفاده از مخلوط شن و نمک به خاطر خسارتهای زیاد به محیط زیست و تاثیر نامطلوب به آسفالت خیابان ها و معابر در بسیاری از کشورهای دنیا از رونق افتاده و با روش‌های علمی و کارآمدتر جاده ها و خیابان های یخ زده را در فصل سرما یخ زدایی می کنند .

به گزارش آی نیوز، استفاده از مخلوط شن و نمک شاید ساده ترین و البته کم هزینه ترین روش برای رفع مشکل یخبندان و جلوگیری از لغزندگی معابر در فصل سرما باشد ، اما این روش به خاطر خسارتهای زیاد به محیط زیست و تاثیر نامطلوب به آسفالت خیابان ها و معابر در بسیاری از کشورهای دنیا از رونق افتاده و با روش‌های علمی و کارآمدتر جاده ها و خیابان های یخ زده را در فصل سرما یخ زدایی می کنند .

کارگاه محلول سازی سازمان مدیریت پسماند های شهرداری تبریز پس از ادغام دو سازمان ، توسط عوامل فنی و اجرایی سازمان به نحو احسن بازسازی شده و تمامی تجهیزات و دستگاه های تولید محلول و مخازن ذخیره به صورت شبانه‌روزی فعالیت کرده تا استفاده از نمک پاشی دستی را به حداکثر رسانده و کاهش یابد .

تمامی تجهیزات و ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند برای تهیه و اجرای عملیات محلول پاشی و برف روبی در راستای آمادگی کامل برای بازگشایی معابر و جلوگیری از ایجاد لایه های برف و یخ در خیابانهای سطح شهر در مواقع بارش برف و یخبندان انجام می گیرد .

متخصصین و عوامل سازمان مدیریت پسماند برای تهیه محلول و بارگیری خودروهای محلول پاش از محل سازمان به صورت شبانه روزی در حال فعالیت بوده تا در مواقع بارش برف و مقابله با مختل شدن وضعیت شهر آمادگی کامل را داشته باشند .

از این رو عوامل دستگاه نظارت سازمان مدیریت پسماند با نظارت دقیق و شبانه‌روزی بر عملکرد پیمانکاران مناطق و نحوه انجام محلول پاشی و بازگشایی معابر سطح شهر نقش بسزایی دارند.

به دنبال بارش های اخیر در شهر تبریز ، خصوصا سامانه بارشی که دیشب سطح شهر را سفید پوش کرد ، سازمان مدیریت پسماند نزدیک به پانصد و چهل هزار لیتر محلول یخ زدا برای مناطق ۱ ، ۶ ، ۸ ، ۹ و ۱۰ شهرداری تبریز تهیه کرده تا آسیبی برای محیط زیست بوجود نیامده و مشکلات نمک پاشی را نداشته باشند .

نگارنده: رضا یاوران

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.