کد خبر : 2035
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 بهمن 1393 - 5:53

فرهنگستان زبان در بنیاد ملی فرهنگ و هنر آذربایجان ایجاد می‌شود

فرهنگستان زبان در بنیاد ملی فرهنگ و هنر آذربایجان ایجاد می‌شود

 

 

 

استاندار آذربایجان‌شرقی با تبیین عملکرد ۱۰ ماه حضورش در استان آذربایجان‌شرقی و کلان شهر تبریز انجام داده و برنامه‌هایی که در آینده قصد دارد اظهار کرد:  از جمله این برنامه ها، ایجاد فرهنگستان زبان ترکی آذری است.

 به نقل از ایسنا، جبارزاده درباره وعده‌اش به مردم در خصوص ایجاد فرهنگستان زبان ترکی آذری در زمان آغاز به کارش اظهار کرد: فرهنگستان زبان آذری یکی از قول‌های دکتر روحانی در سفر تبلیغاتی‌اش به استان آذربایجان‌شرقی بود، من هم نماینده دولت در استان هستم و طبیعی است که باید آنچه دولت متعهد شده را اجرایی کنم، لذا بنده هم قول دادم این فرهنگستان را ایجاد کنم. به همین منظور جلسات بسیاری را با اهالی فرهنگ و ادب و مختصصان امر برگزار کردیم و کار در مراحل نهایی بود که دوستان موضوعی را مطرح کردند مبنی بر این‌که فرهنگ فقط زبان نیست، اگر بناست آقای روحانی کاری را برای آذربایجان انجام دهد چرا در دیگر ساقه‌های فرهنگی نباشد، لذا پیشنهاد شده است مجموعه بزرگی شامل تمام هنرها مانند نقاشی، خطاطی، موسیقی، شعر و ادبیات و غیره ایجاد شود که یکی از دپارتمان‌های آن فرهنگستان زبان آذری باشد، بنابراین هم‌اکنون در حال تدوین اساسنامه‌ برای ایجاد “بنیاد ملی فرهنگ و هنر آذربایجان” هستیم و انتظار ما این است که در هر کجای دنیا هر کسی دنبال نگارگری بود بداند چنین بنیادی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد.
 
وی با تاکید بر این‌که کار بزرگ زمان‌بر است، تصریح می‌کند: دنبال ایجاد این بنیاد هستیم و وزیر فرهنگ برای تصویب اساسنامه‌ی آن در سطح ملی قول مساعد داده‌ است، ما به قول خودمان پایبند هستیم. اگر قرار بود فقط فرهنگستان زبان آذری ایجاد شود تاکنون انجام شده بود اما برای تشکیل این بنیاد زمان بیشتری نیاز دارد، این خواسته مردم است که جامع‌تر باشد

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.