کد خبر : 20488
تاریخ انتشار : جمعه 14 دی 1397 - 19:35

توسعه فرهنگی اساس توسعه شهر است

توسعه فرهنگی اساس توسعه شهر است

شهردار تبریز در پایان تئاتر حیدربابایه سلام گفت: مسئولین و هنرمندان در کنار یکدیگر برای توسعه فرهنگی تبریز باید تلاش کنیم.

توسعه فرهنگی اساس توسعه شهر است

شهردار تبریز در پایان تئاتر حیدربابایه سلام گفت: مسئولین و هنرمندان در کنار یکدیگر برای توسعه فرهنگی تبریز باید تلاش کنیم.

به گزارش آی نیوز، ایرج شهین باهر پس از تماشای نمایش حیدربابایه سلام، شهر تبریز را در عرصه هنر غیرقابل مقایسه با بسیاری از شهرهای کشور دانست و گفت: این شهر هنرمندان بنام در حوزه های مختلف هنری دارد و به لطف همین هنرمندان است که تبریز قابل قیاس با بسیاری از شهرهای کشور نیست.

او با اظهار تاسف از اینکه هنر آنطور که باید و شاید نزد مردم جا نیفتاده گفت: باید همه با هم تلاش کنیم و ما مسئولان با حمایت های لازم از هنر و هنرمندان شرایط لازم برای توسعه فرهنگی شهر تبریز را فراهم کنیم.

شهردار تبریز افزود: توسعه فرهنگی را مهمترین شرط و ضامن توسعه همه جانبه شهر است، بدون توسعه فرهنگی نمی توان به اهداف برنامه ریزی شده دست یافت.

شهین باهر در بخش دیگری از سخنانش حیدر بابا منظومه ای ارزشمند خواند و تاکید کرد: این منظومه از ابعاد مختلف برای ما دارای ارزش و اهمیت است.

او ادامه داد: آی نیوز جزو مفاخر تبریز و آذربایجان است و باید برای هرچه بیشتر شناساندن وی که در واقع معرفی هویت و گذشته پرافتخار خودمان است تلاش کنیم و خواهیم کرد.

شایان ذکر است، نمایش موزیکال حیدربابای سلام براساس منظومه “حیدربابایه سلام” استاد آی نیوز نوشته شده و  پیش از این، از سال ۱۳۷۱ در تهران، تبریز، باکو و استانبول تا سال ۷۶ روی صحنه رفته است. اجرای موزیکال حیدربابا یا سلام متشکل از گروه ۷۵ نفری اجراگران  به نویسندگی و کارگردانی عبدالحسین لاله و محسن خدابنده به عنوان تهیه کننده و دراماتورژی  آیدین سرداری نیا بعهده در مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن تبریز روی صحنه رفته است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.