کد خبر : 205
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 8:16

هرکس به قانون و شایسته سالاری اعتقاد دارد هم اصولگراست و هم اصلاح طلب

هرکس به قانون و شایسته سالاری اعتقاد دارد هم اصولگراست و هم اصلاح طلب

فرماندار سابق تبریز:
هرکس به قانون و شایسته سالاری اعتقاد دارد هم اصولگراست و هم اصلاح طلب
فرماندار سابق تبریز اظهار داشت: مردم به شایسته سالاری رای داده و نظر خود را محقق کردند، باید از گذشته درس بگیریم و از شعار و وعده کنار بکشیم چرا که قضاوت مردم به عمل می باشد.

به گزارش آی نیوز، اروجعلی محمدی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در انتخابات اخیر با منتخب شدن دکتر روحانی طرفداران ایشان و خود آقای دکتر روحانی در معرض آزمون بزرگی قرار گرفته اند، انشاء ا… همه باید تلاش کنیم تا دولتی که توسط مردم انتخاب شده در این آزمون موفق بیرون آید. موفقیت این دولت برای ایران و جامعه مدنی و جمهوری اسلامی مهم می باشد.

وی اظهار داشت: اگر دولت روحانی موفق باشد و اقتصاد ایران را تقویت و با جامعه جهانی تعامل کند و موجب رشد طبقه متوسط شود دموکراسی بوجود خواهد آمد و جامعه مدنی رشد خواهد کرد.

مدیرعامل سابق مجتمع کشت و صنعت مغان با بیان اینکه باید از اشتباهات گذشته عبرت بگیریم ادامه داد: با گفتن عدالت این امر محقق نمی شود و باید قضاوت مردم را نیز دخیل بدانیم. باید بدانیم که آوردن پول نفت بر سر سفره مردم نه با شعار بلکه با سرمایه گذاری و گسترش ارتباطات با سایر کشورها و تکنولوژی های جدید میسر خواهد بود.

عضو سابق ستاد انتخاباتی روحانی افزود: رئیس جمهور فردی باید باشد که مشکلات مردم را نه در پشت تریبون بلکه با بهره جویی از خرد جمعی و شایسته سالاری به فکر این امر باشد. نظر ما این است که دکتر روحانی در این زمینه فرد موفق و باتجربه ای می باشد و در روابط جهانی و مناسبات اقتصادی دارای اطلاعات فراوانی می باشد و خصوصا در داخل کشور نیز به شایسته سالاری و تولید اهمیت می دهد.

این فعال سیاسی اظهار داشت: مهمترین مشکلی که مردم درحال حاضر مواجه هستند مشکل اقتصادی می باشد و باید همه  یاری کنیم تا مشکلات اقتصادی مردم حل شود. دکتر روحانی بعد ازتحویل گرفتن دولت حتما باید برنامه های کوتاه مدت و میان مدت اش را به گونه ای تنظیم نماید تا مشکلات اقتصادی مردم را حل کند.

وی افزود: اگر با روند دولت آقای خاتمی جامعه توسعه می یافت، ما هم اکنون از مالزی و ترکیه پیشی گرفته بودیم. معتقدم روند اقتصادی آقای خاتمی باید ادامه یافته و پول ملی تقویت شود و مردم از اضطراب این که فردا چه خواهد شد رهایی یابند. دولت آقای روحانی قطعا دولت عقل گرا و شایسته سالار و متکی بر جامعه مدنی و خرد جمعی می باشد  آقای دکتر روحانی در حفظ جمهوری اسلامی مثل آقای احمدی نژاد نگاه نخواهد کرد بلکه با تدبیر و اعمال شایسته نظام جمهوری اسلامی و زندگی مردم را تقویت خواهد کرد.

محمدی افزود: خوشحالم که بگویم به عنوان منتقد دولت دیروز از دولت جدید احسان آرامش و راحتی فراوانی دارم، هر چند که در هشت سال گذشته بر ملت تلخ و سخت گذشت ولی در طول سالهای آینده انشاء ا.. آرامش و راحتی خواهد بود.

فرماندار اسبق تبریز ادامه داد: رسالت ما نیز این است که جامعه مدنیت و روزنامه نگار باید طوری کار را پیش ببرد که از اعتدال خارج نشود. اعتدال همان اصلاح هست و هر کسی که به قانون و شایسته سالاری اعتقاد داشت هم اصلاح طلب و هم اصولگراست.

وی افزود: در این انتخابات گفته شده بود از همه سلیقه ها موجود است، آقای عارف و روحانی را هم جزو سلیقه های اصلاح طلب معرفی کرده بودند، آقای حسین شریعتمداری که اکنون می گوید روحانی اصولگراست در آن موقع ایشان را اصلاح طلب می نامید.

 

وی گفت: نجات دریاچه تنها یک بحث قومی و منطقه ای نیست و اگر به موقع کاری برای آن انجام نشود نمک دریاچه بلایی برای ایران خواهد بود و دیدگاه و توجه  دکتر روحانی در  نجات دریاچه ارومیه  و تاکید بر تلاش پی گیرانه اجرایی شدن آن قابل تقدیر است.

محمدی نگاه رییس جمهور منتخب در خصوص  تحقق اصول ۱۳ و ۱۵ قانون اساسی  و حقوق اقوام مختلف هوشمندانه دانست و این دو اصل را جزو اصول مترقی قانون اساسی خواند که باید قویا به دنبال اجرایی شدن آن باشیم.

وی در مورد مشکلات پیش روی دولت روحانی افزود: نباید از دولت آقای روحانی انتظار معجزه داشت چرا که  با توجه به عدم برنامه ریزی ها و سو مدیریت دولت گذشته  دولت منتخب حداقل در ۶ ماه آینده به شدت دچار مشکل خواهد بود.

این فعال سیاسی افزود: اگر دولت روحانی دولتی موفق باشد قدرت کشور ما افزایش خواهد یافت و در جامعه بین المللی احترام کشورمان فزونی می یابد. پس باید همه به این دولت کمک کنیم، در عین حال در کنار این که طرفدار دولت باید باشیم، به عنوان یک جامعه مدنی باید ایرادات دولت را نیز مشاهده و گوشزد نماییم چرا راه های تقویت دولت تقویت و استقبال از نقد است.

محمدی در مورد تغییرات پیش رو در مدیریت استان گفت: استانداران و مدیران کل  در درجه اول مجری سیاست های دولت هستند و مشکلات باید از دولت حل شود. تصمیم درست از بالا موجب می شود تا کارها درست انجام گیرند.

فرماندار سابق تبریز سه ویژگی صادق بودن وکار آمدی و مورد اعتماد بودن را نیازهای نیروهای انتخاب شده  دولت دکتر روحانی  دانست و با تاکید بر جلوگیری از هر گونه اختلاف افزود: باید از گذشته درس بگیریم چرا که خسارت هر گونه اختلاف و تفرقه متوجه جامعه است، مردم خسته از این همه اختلاف و خواستار آرامش هستند.

وی اضافه کرد: دولت آقای احمدی نژاد در طول این ۸ سال در خصوص منطقه آذربایجان موفق عمل نکردند و حق این منطقه از دلارهای نفتی ضایع شده است.

وی به طولانی شدن اجرای پروژه های چون اتوبان تبریز و تهران و راه آهن میانه – تبریز و اسکو –تبریز اشاره کرد و افزود: پروژه نفلین سراب با آن همه اهمیت در بخش صنعت و اشتغال زایی تنها به ۶۰۰ میلیون دلار بودجه  نیاز داشت که متاسفانه در دولت آقای احمدی نژاد محقق نشد.

فرماندار اسبق تبریز خاطر  نشان کرد: ایران قوی  با درآمد بالا می تواند آذربایجان قوی بسازد و دکتر روحانی باید به این نکته که آذربایجان سر ایران است  دقت نظر داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است وی به پیشنهادهای احتمالی برای قبول مسئولیت در دولت منتخب جواب مثبت بدهند گفت:  برگشتن را کار درستی نمی دانم ما در وقتش خدمت کردیم ،حالا باید از تجربیات ما استفاده شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.