کد خبر : 2058
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1393 - 9:28

نقطه تبریز زیر نظر دوربین کنترل‌ترافیک

نقطه تبریز زیر نظر دوربین کنترل‌ترافیک

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: سازمان توسعه مرکز کنترل شهرداری تبریز در ۱۱۰ تقاطع‌ اصلی شهر دوربین نصب کرده است.

یعقوب وحیدکیا در جلسه شورای ترافیک استان اظهار داشت: در طول چهار سال گذشته با توجه به اقدامات انجام گرفته، موضوع ایمنی جزو دستور کارهای اصلی شهرداری تبریز بوده و سعی شده نقاط حادثه‌خیز شهر تبریز اصلاح شود و به تبع آن آمار تلفات نیز کاهش یابد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز از کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی سال ۹۳ تبریز نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بیشتر تصادفات در سطح شهر مربوط به برخورد خودرو با عابر پیاده بوده است.
وی افزود: بر اساس آمار اداره‌ پزشکی قانونی و پلیس راهور در سال ۸۹ در داخل شهر تبریز ۱۸۹ نفر فوتی بر اثر تصادف گزارش شده و بر این اساس از سال ۸۹ به بعد در نزدیک به ۳۰۰ نقطه حادثه‌خیز شهر که دارای گره ترافیکی بودند اصلاح هندسی انجام گرفته است.
وحیدکیا اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر تصادفات مربوط به برخورد عابر پیاده با خودرو است برای ساماندهی ترددهای عرضی در معابر اصلی و شریان‌های شهر تبریز، نصب نزدیک به ۸۰ دستگاه پل عابر‌پیاده پیش‌بینی شده که ۶۰ دستگاه آن را تاکنون احداث و نصب کرده‌ایم و تعدادی را نیز برای امسال در دست اقدام داریم و مابقی نیز با هماهنگی پلیس و مشاوران شهرداری در سال ۹۴ در نقاط مقتضی احداث و نصب می‌شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز نصب گاردریل، علائم و تجهیزات مکانیزه در نقاط حادثه خیز، دوربین‌های سرعت‌سنج و چراغ قرمز در تقاطع‌های حادثه خیز را از دیگر اقدامات شهرداری برای کاهش تصادفات درون شهری تبریز عنوان کرد.

نصب ۱۱۰ دوربین در تبریز
وی با بیان اینکه در سال ۸۶ تنها ۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری در سطح شهر نصب شده بود، یادآور شد: سازمان توسعه مرکز کنترل شهرداری تبریز نصب ۱۶۴ دوربین نظارت را در تقاطع‌های اصلی شهر در دستور کار خود قرار داده است که از این تعداد ۱۱۰ مورد نصب شده و مابقی را نیز تا پایان امسال نصب خواهیم کرد.
وحیدکیا از نصب ۷۰ کیلومتر فیبرنوری توسط سازمان ترافیک شهرداری تبریز در تقاطع‌های شهر خبر داد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.