کد خبر : 2067
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1393 - 9:12

اجرای موفقیت آمیز طرح ارتقا سلامت شهروندان برای اولین بار در شهر اولین ها

اجرای موفقیت آمیز طرح ارتقا سلامت شهروندان برای اولین بار در شهر اولین ها

 رئیس مرکز سلامت شهرداری کلانشهر تبریز از اجرای موفقیت آمیز طرح ارتقا سلامت شهروندان برای اولین بار در شهر اولین ها خبر داد.

علیرضا رحیمی اظهار داشت: در راستای طرح ارتقاء سلامت شهروندان و نیز طبق تفاهم نامه منعقده بین دانشگاه علوم پزشکی و مرکز سلامت شهرداری تبریز سه دوره از این طرح در خانه های سلامت سطح شهر و با استقبال شهروندان برگزار شد.
رحیمی گفت: طرح ارتقاء سلامت شهروندان که برای اولین بار در سطح کشور در شهر اولین ها و به ابتکار مسئولین مرکز سلامت و دانشگاه علوم پزشکی در حال برگزاری است، طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با سلامت جسمی و روحی و روانی را در برگرفته و از طریق دانشجویان پزشکی، آموزش ها و راهنمایی های لازم به شهروندان ارائه می گردد.
رئیس مرکز سلامت شهرداری تبریز در این باره افزود: در مجموع سه دوره ای که تا به حال برگزار شده است، بیش از پنج هزار نفر از شهروندان گرامی شهر تبریز ، در این دوره ها شرکت کرده اند. این در حالی است که در هر دوره شاهد افزایش چشمگیر شرکت کنندگان و درخواست های هموطنان برای ادامه و افزایش آموزش ها بوده ایم.
اولین دوره از این طرح، آبان امسال با شرکت ۱۰۰۰ نفرو دوره های دوم و سوم نیز به ترتیب در آذر و دی ماه با حضور ۱۵۰۰ و ۲۵۰۰ نفر در خانه های سلامت آنا، الغدیر، ارم، المهدی و پارک بانوان شمس به مدت یازده و هفت روز برگزار شدند.
در این سه دوره مباحث مختلفی از جمله، غربالگری دیابت و فشارخون، بهداشت دهان و دندان، آشنایی با انواع سرطان ها، بیماری های معدوی، توصیه های تغذیه ای، سرفه و درمان ریه، مکمل های غذایی و ویتامین ها، آرتروز و زانو، چاقی کودکان، افسردگی و علل آن، لکنت زبان، سردرد و شکایات رایج، پوکی استخوان، سکته قلبی، دیابت، کم خونیف مصرف دارو، درد سینه، انجام فعالیت های مناسب بدنی، بیماری های خونی، مشاوره تحصیلی و فردی، ریزش مو و مصرف ویتامین ها و بی خوابی از طرف دانشجویان پزشکی به شهروندان آموزش و ارائه شد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.