کد خبر : 2084
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1393 - 9:25

بهره گیری از قابلیت های فرهنگ وقف، در رفع نیازهای شهروندی

بهره گیری از قابلیت های فرهنگ وقف، در رفع نیازهای شهروندی

 شهردار تبریز، استفاده بهینه از قابلیت های فرهنگ وقف را در راستای تامین نیازهای ضروری شهروندان، موثر و کارساز عنوان کرد.

دکتر صادق نجفی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری شهرداری تبریز با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: هدف اصلی و عمده در اجرای این تفاهم‌نامه باید در راستای تسهیل در تامین کالاهای اساسی شهروندان و ارتقای شاخص‌های «شهروند سالم» باشد.

وی تاکید کرد: در اجرای این تفاهم‌نامه، داشتن نگرش انتفاعی، نه برای شهرداری و نه برای اداره‌کل اوقاف به هیچ‌عنوان متصور نیست.

دکتر نجفی با اشاره به زمینه‌های حمایت این تفاهم‌نامه از بحث تولید گفت: حمایت از زمینه‌های تولید و ایجاد مراکزی که هر یک، سطح گسترده‌ای از سبد خانوار شهروندان را به خصوص در آستانه سال نو پوشش دهند، از تاثیرات مثبت اجرای این تفاهم‌نامه می‌تواند باشد.

شهردار تبریز نقش این تفاهم‌نامه را در ملموس‌ساختن تاثیرات و دستاوردهای فرهنگ وقف در شهر و در میان شهروندان، کارساز خواند و افزود: قابلیت‌ این موقوفات از نظر موقعیت و وسعت، به گونه‌ای است که اجرای این تفاهم‌نامه، علاوه بر بهبود منظر شهری در نقاط مختلف شهر، قابلیت ایجاد بازارچه‌های هفتگی را نیز دارند.

وی اضافه کرد: به این منظور، سازمان میادین باید طراحی این گونه بازارچه‌ها را با در نظر گرفتن سازه‌های زیبا و در عین حال سبک و منعطف، مورد توجه قرار دهد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.