کد خبر : 2098
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1393 - 7:35

شهرداری تبریز، یار و مددکار دستگاه‌های اجرایی است

شهرداری تبریز، یار و مددکار دستگاه‌های اجرایی است

 استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شهرداری تبریز در هر اقدام علمی، فرهنگی و اجتماعی، یار و مددکار دستگاه‌های اجرایی است.

دکتر اسماعیل جبارزاده در مراسم آغاز سال جهانی نور با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: برنامه‌های علمی و پژوهشی در کنار رویکردهای اجرایی، متضمن تحقق شاخص‌های توسعه پایدار خواهد بود.

وی با بیان این که تصور زندگی بدون نور، میسر نیست، خاطرنشان کرد: این نعمت عظیم الهی را باید قدر بدانیم و ابعاد مختلف علمی و بهره‌وری منابع نوری را با استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی، در خدمت برنامه‌های توسعه و رفاه قرار دهیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: نقش اساسی منابع نوری در جنبه‌های مختلف زندگی انسان از قبیل کشاورزی، بهداشت و درمان، عمران و صنعت، چنان برجسته‌است که بدون این نعمت الهی، پیش‌برد اهداف تک‌تک این حوزه‌ها میسر نیست.

جبارزاده یادآور شد: تقابل نور و ظلمت، از دیرباز در تاریخ فرهنگ و هنر بارز بوده و طی آن، ظلمت، نشانه تمام بدی‌هایی بوده که انسان، در شعاع حقانیت نور، با آن به مقابله پرداخته‌است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی مباحث نوری گفت: خوشبختانه مباحث نوری، از جمله رشته‌های جدید علمی است که در آن، فاصله غیرقابل جبرانی با مراکز علمی جهان نداریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: این فاصله، با محور قرار دادن سال ۲۰۱۵ و توجه خاص یونسکو به این بحث و البته اتکا به ظرفیت‌ها و استعدادهای ارزنده قابل جبران خواهد بود.

جبارزاده همچنین با اشاره به تصویب تبریز به عنوان مرکز ویژه علمی و فناوری، اظهار داشت: این موضوع دستاورد مهمی است که بستر تحقیقات علمی را برای پیوند علم و ثروت فراهم خواهد ساخت.

وی افزود: مرکز ویژه علمی و فناوری تبریز در کنار ستاد بزرگداشت سال جهانی نور، می‌تواند در تقویت مباحث و بهره‌مندی از مباحث علمی این حوزه، کارساز واقع شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.