کد خبر : 2133
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1393 - 6:44

دولت اختیارات بیشتری به شهرداری ها بدهد، بافت حاشیه نشین و فرسوده نیازمند حمایت دولت است

دولت اختیارات بیشتری به شهرداری ها بدهد، بافت حاشیه نشین و فرسوده نیازمند حمایت دولت است

 شهردار تبریز گفت: بار زیادی از روی دوش دولت با دادن اختیارات بیشتر به شهرداری ها برداشته می شود و شهرداری ها در امر ساماندهی بافت حاشیه نشین و فرسوده نیازمند حمایت دولت هستند.

صادق نجفی در شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه برگزار شد، اظهار کرد: هرچند مدیریت واحد شهری در کشور اتفاق نیافتاده است، اما در تبریز و آذربایجان شرقی این هماهنگی بین مدیران وجود دارد که بتوانند طرح های بزرگ را در کمتر از شش ماه به بهره برداری برسانند.
وی افزود: بهره برداری از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال طرح در دهه فجر توسط شهرداری تبریز نمونه ای واقعی از مدیریت جهادی است و در تداوم همین مدیریت و اقتصاد مقاومتی بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی و خدماتی در این کلانشهر در حال اجراست.
نجفی گفت: خدمات خوبی نیز در حوزه حمل و نقل درون شهری صورت گرفته و دو رینگ کامل در این شهر بدون چراغ قرمز در حال تردد خودروهاست.
وی به آماده بودن فاز اول خط یک قطار شهری تبریز اشاره کرد و گفت: در صورتی که دولت دو رام قطار دیگر در اختیار شهرداری تبریز قرار دهد این فاز تا خرداد ماه سال آینده در اختیار مردم قرار می گیرد.
شهردار تبریز همچنین به وجود دو هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و همین اندازه بافت حاشیه نشین در تبریز اشاره کرد و گفت: شهرداری به تنهایی قادر به ساماندهی این بافت ها نخواهد بود و هرچند طرح اسکان پایا به صورت پایلوت در تبریز اجرا می شود، اما باز نیازمند کمک و همراهی بیشتر دولت در این خصوص هستیم.
وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۱۸ کیلومتر از مسیر فاز یک قطار شهری تبریز تکمیل شده و برای اتمام ۶ کیلومتر باقی مانده به دو رام احتیاج داریم، افزود: این وضعیت در شان تبریز نیست و اگر دو رام قطار مهیا شود می‌توانیم تا سوم خرداد ماه ۹۴ فاز اول قطار شهری تبریز را افتتاح کنیم.
شهردار تبریز در ادامه یادآور شد: به دستور استاندار آذربایجان‌شرقی تا خرداد ماه سال آینده کل پساب تصفیه خانه تبریز را به دریاچه ارومیه انتقال خواهیم داد یعنی نزدیک به ۵ متر مکعب در ثانیه آب روانه دریاچه خواهد شد که رقم بزرگی است و می‌تواند بخشی از مشکلات دریاچه ارومیه را حل کند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.