کد خبر : 2177
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1393 - 8:46

تشکیل اولین گروه داوطلب مدیریت بحران در اماکن تجاری تبریز

تشکیل اولین گروه داوطلب مدیریت بحران در اماکن تجاری تبریز

  مدیربحران شهرداری تبریزاز تشکیل اولین گروه داوطلب مدیریت بحران در اماکن تجاری کلان شهرتبریز خبر داد.

 به گزارش آی نیوزبه نقل از روابط عمومی مدیریت بحران شهرداری تبریز، مسعود حسن نژاد با اعلام این خبر گفت: در راستای استقرار سیستم مدیریت بحران در اماکن عمومی وتجاری کلان شهر تبریز اولین گروه داوطلب مدیریت بحران در فروشگاه  های زنجیره ای رفاه تشکیل گردید.
 وی با اشاره به اینکه کلان‌شهر تبریز علاوه بر مخاطرات طبیعی در معرض مخاطرات انسان‌ساز نیز قرار دارد، افزود:. با توجه به شرایط ساختاری، بافت فشرده و انبوه شهری، وضعیت معابر و امکانات و تجهیزات نیروهای امدادرسانی، در هنگام وقوع هر نوع حادثه ای کمک‌رسانی در دقایق و ساعات اولیه در شهر تبریزبسیار دشوار است. لذا این مردم هستند که می توانند به خود و دیگران کمک کنند و در صورتی که این افراد مجهز به دانش و مهارتهای لازم باشند می‌توان انتظار داشت که دامنه تلفات و خسارات محدود شود.
وی با بیان اینکه در این طرح در هر مجتمع تجاری یا عمومی شهر تبریز چند نفر از ساکنین و یا کارکنان داوطلب، گروه مدیریت بحران را تشکیل داده و ضمن دریافت آموزشهای لازم نسبت به انجام فعالیت‌های مرتبط بمنظور ارتقاء ایمنی و کاهش مخاطرات محل کار و زندگی خود اقدام می‌کنند، افزود:  این گروه پیش از بروز بحران و همچنین در زمان بحران مسئولیتهای اولیه و مهمی را بمنظور کاهش اثرات بحران بر عهده خواهند داشت .
وی افزود: در همین راستا مدیریت بحران شهرداری تبریز با همکاری مسئولین فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و لاله پارک تبریز نسبت به استقرار سیستم مدیریت بحران در اماکن مزبور و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران در این فروشگاهها  اقدام نموده که بعد ازبرگزاری دورهای آموزشی مختلف اولین گروه داوطلب مدیریت بحران در فروشگاه زنجیره ای رفاه وشعبات آن تشکیل گردیده است.
مدیر بحران شهرداری تبریز به طرح استقرار سیستم مدیریت بحران در اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: طبق برنامه زمان بندی شده در تمام اماکن مسکونی، تجاری و اداری شهر تبریزسیستم مدیریت بحران مستقر می‌شود.
وی افزود: شهروندان ساکن مجتمع‌های مسکونی، کسبه فعال در مجتمع‌های تجاری و کارکنان واحدهای اداری شرکت کننده در این طرح در دوره‌های آموزشی تحت عنوان آمادگی در برابر زلزله و ارتقای ایمنی محل زندگی و کار شرکت کرده و با اتکا به توان خود و بهره‌گیری از ظرفیت هیئت مدیره‌های گرداننده امور عمومی ساختمان، نسبت به اجرای برنامه‌های ایمنی در قالب ساختار مدیریت بحران اقدام خواهند کرد.
وی به وظایف این گروههای داوطلب اشاره کرد وافزود: گروه های داوطلب مدیریت بحران دراماکن مسکونی وتجاری در شرایط بحرانی وهمچنین قبل از وقوع بحران وظایفی را بر عهده خواهند داشت .
وی افزود: قطع شریان های آب، برق و گاز ، اطفاء حریق های قابل مهار، ایجاد امنیت جانی و مالی جهت آسیب دیدگان و بازماندگان  ، امداد و کمک های اولیه برای آسیب دیدگان ، انتقال مراجعین به محل های تخلیه اضطراری و اسکان موقت ، اطلاع رسانی به نیروهای امدادی از وضعیت، تعداد و مشخصات افراد نیازمند به نجات از جمله وظایفی است که این گروههای داوطلب در هنگام وقوع هر نوع بحرانی بر عهده خواهند داشت .
  مدیر بحران شهرداری تبریز به وظایف  گروههای داوطلب در شرایط قبل از بحران  نیزاشاره نمود وتصریح کرد: ارائه آموزش به همه ساکنین ، تحلیل و مدیریت خطر، تهیه اطلاعات کلی و کلیدی از مکان ، ذخیره نمودن اقلام امدادی، دارویی و غذایی، اجرای تمرین و مانور در مکان به صورت دوره‌ای از جمله مهمترین ماموریت محوله به این گروههای داوطلب می باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.