کد خبر : 22043
تاریخ انتشار : جمعه 3 اسفند 1397 - 19:48

استقبال ۲۰۰ هزار نفری از موسیقی در آذربایجان شرقی

استقبال ۲۰۰ هزار نفری از موسیقی در آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ کس حق برخورد سلیقه‌ای با فرهنگ و هنر را در جامعه ندارد و وظیفه داریم فرهنگ و هنر را در جامعه ترویج و اشاعه دهیم.

 

محمد محمدپور در آیین اختتامیه جشنواره‌های هنری شهرستان بناب که با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و علاقمندان فرهنگ و هنر این شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب برگزار شد، اظهار داشت: ملت ما در طول تاریخ با هدفمندی خود به این نتیجه رسیده‌اند که زبان هنر زبان بیان توسعه است و برای انتقال پیام عزت ایرانی زبان هنر زبان خوبی است.

وی اضافه کرد: در سایه این درک است که در طول تاریخ ملت ایران در تمام اکناف عالم اثرگذار بوده‌اند.

نماینده عالی دولت در حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود تمام هجمه‌های دشمن، خصومت‌ها و سنگ‌اندازی‌های صورت گرفته با این ملت، در سایه توجه به فرهنگ و هنر، این ملت در تمام عرصه‌ها پیشتاز هستند و فرهنگ و هنر می‌تواند قدرت چانه زنی ما را در دنیا بالا برده و به لحاظ روانی و روان شناختی فرهنگ و هنر است که می‌تواند در جامعه نشاط و شادابی ایجاد کند.

محمدپور خاطرنشان کرد: تمام کشورهای دنیا به لحاظ علم و صنعت رشد کرده‌اند و تنها چیزی که این ملت را با سایر ملت‌ها متمایز می‌کند هنر و توجه به فرهنگ و هنر توسط این ملت است.

وی گفت: اگر می‌خواهیم کارخانجات، مراکز پژوهشی، دانشگاهی و علمی روی پای خود بایستند و تولید در کشور رونق بگیرد باید به هنر و فرهنگ توجه و اهتمام ویژه کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امروز دولت برای اینکه بتواند فرهنگ و هنر را در جامعه نهادینه و قدرتمند کند؛ تصریح کرد: دولت اقتصاد فرهنگ و هنر را مطرح کرده است از این رو حاکمیت باید قدر هنر را داشته و از آن حمایت کند.

محمدپور ضمن تقدیر و تشکر از هنرمندان و مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب به علت برگزاری جشنواره‌های متعدد در سطح شهرستان گفت: ظرفیتی که در شهرستان‌ها و علی‌الخصوص در بناب داریم حتی در استان هم نداریم.

وی اذعان کرد: روزی که در فرهنگ و هنر در جامعه بسته و تعطیل شود شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود و امیدواریم در روستاهای شهرستان بناب نیز شاهد خلاقیت و هنرنمایی آنها باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شهرستان بناب نیازمند سالن اجتماعات با ظرفیت بالایی است، از بخش خصوصی خواست در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند و سرمایه‌های خود را در این حوزه بکار گیرند.

محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود از فروش ۸۵ میلیارد ریال کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال تبریز خبر داد و افزود: امسال ۳۰۰ هزار نفر در سطح استان از جشنواره‌های تئاتر استان استقبال کرده‌اند و ۲۰۰ هزار نفر نیز از برنامه‌های موسیقی در استان دیدن کرده‌اند که تعداد استقبال مردم نسبت به مدت مشابه ۱.۵ تا ۲ برابر افزایش یافته است. استقبال ۲۰۰ هزار نفری استقبال ۲۰۰ هزار نفری

وی با اذعان به اینکه دشمنان این ملت نمی‌خواهند در سایه فرهنگ و هنر رشد و توسعه یابیم؛ تأکید کرد: دشمنان از هر راهی وارد می‌شوند و هدف آنها این است که امید و نشاط را از جامعه بردارند و در داخل کشور نیز عناصری هستند که اتفاقاً با دشمنان این ملت همسو بوده و نقطه مشترک دارند و در صدد این هستند که نشاط را از جامعه بگیرند و از شادابی و نشاط این ملت ناراحت هستند از این رو هیچ کس حق ندارد در جامعه با فرهنگ و هنر سلیقه‌ای برخورد کند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.