کد خبر : 2209
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 5:59

هفته ۲۱ لیگ برتر/ راه لیگ برتر از تبریز و اصفهان می گذرد

هفته ۲۱ لیگ برتر/ راه لیگ برتر از تبریز و اصفهان می گذرد

 

 

 

هفته جاری دیدارهایی در تبریز و اصفهان و مسجد سلیمان برگزار می‌شود که نتایج آنها می‌تواند صدر جدول را تیم نفت تهران بگیرد.

هفته بیست‌ویکم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که پنجشنبه هفته گذشته با دیدار پیکان – نفت تهران آغاز شده بود به فاصله یک هفته طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با برگزاری هفت دیدار باقیمانده پیگیری خواهد شد.
نفت مسجد سلیمان – تراکتورسازی تبریز
برای نفت مسجد سلیمان احیا شده شاید هیچ چیز بدتر از این نبود که در مقطع روند صعودی‌اش با مانعی به نام تراکتورسازی روبه‌رو شود. تیم مکوندی از انتهای جدول فاصله گرفته و در روندی صعودی تا رده سیزدهم جدول بالا آمده است. این یعنی مسجدسلیمانی‌ها فعلاً فانوس به دست نیستند اما پابرجا ماندن این وضعیت بسیار دشوار است. آنها با دو تیم سیزدهم و چهاردهم جدول تنها یک امتیاز فاصله دارند و اگر مقابل تراکتورسازی شکست بخورند شاید باز هم به پایین جدول رانده شوند.
با این حال تراکتورسازی در روز رونمایی از تونی اولیویرا به قصد برد وارد زمین خواهد شد. در قم تراکتورسازان مقابل چشمان تونی پیروز شدند و اکنون اولیویرا به دنبال کسب نخستین برد در دوره جدید همکاری‌اش با تراکتورسازان است تا باز هم شور و شوق را به پرشورهای تبریزی بازگرداند.
گسترش فولاد تبریز – استقلال تهران
دو تیم دنیای متفاوتی دارند، گسترش فولاد در خانه تنها به فکر خروج از بحران است و استقلال به صدرنشینی فکر می‌کند. گسترش فولاد ۱۸ امتیازی اگر بازنده این دیدار باشد شاید در قعر جدول فرو برود و استقلال اگر برنده شود بخت بالایی برای صدرنشینی دارد. شاگردان قلعه‌نویی ۳۷ امتیازی هستند و با کسب سه امتیاز قطعاً از نفت ۳۹ امتیازی عبور می‌کنند. تفاضل گل آنها از سپاهان بهتر است به همین خاطر با پیروزی در جدال با گسترش فولاد امکان صدرنشینی خواهند داشت. با این شرایط استقلال قطعاً تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا میدان تبریز را دست پر ترک کند، به مانند تمام نتایجی که در شروع دوباره لیگ برتر کسب کرده است.
نکته جالب توجه اینکه استقلال در تبریز نتایج خوبی مقابل گسترش فولاد گرفته و این بار هم مترصد کسب پیروزی است. به تمام این حساسیت‌ها باید جذابیت رویارویی امیر قلعه‌نویی و فراز کمالوند را هم اضافه کرد. کمالوند همواره رقیبی سرسخت و دردسرآفرین برای تیم‌های قلعه‌نویی بوده و کمی خرده حساب از دوران کار در تراکتورسازی میان این دو باقی مانده است که می‌تواند به جذابیت بازی روز جمعه آنها بیافزاید.

سایپای البرز – فولاد خوزستان
سایپا بعد از دو شکست متوالی مقابل تیم‌های بالای جدولی استقلال و نفت این بار با یک مدعی دیگر روبه‌رو خواهد شد. حریف این تیم فولاد است که از باخت مقابل سپاهان مغموم است و برای جا نماندن از کورس صدر جدول به کسب سه امتیاز این دیدار فکر می‌کند. مجید جلالی روزگاری فصل جدیدی را در تیم فولاد خوزستان آغاز کرد و اکنون برای آنکه فلسفه فوتبالی‌اش را در سایپا نمایان کند باید ترمز این تیم مدعی را بکشد.
سایپا ۲۷ امتیاز دارد و در جدول رده‌بندی لیگ برتر هفتم است اما فولاد ۳۷ امتیاز دارد و در رده چهارم جدول ایستاده است. فولاد از صدر جدول دور شده و با آنکه در خانه حریف به میدان خواهد رفت اما فاصله ۱۰ امتیازی‌اش با تیم جلالی نشان می‌دهد که قدرتمندتر از نارنجی‌پوشان کرجی است. فولادی‌ها که همچون دیگر مردمان خوزستان درگیر آلودگی هوا هستند در بازی روز پنجشنبه حداقل می‌توانند در هوایی آزادتر از هوای این روزهای خوزستان نفس بکشند و بازی کنند.

پرسپولیس – صبای قم
حمید درخشان در لبه پرتگاه سقوط بود که پدیده خراسان و امید عالیشاه به دادش رسیدند و با گرفتن سه امتیاز در مشهد بار دیگر آرامش به تیمش بازگشت. با این حال روز پنجشنبه پرسپولیس در شرایطی برابر صبای قم قرار می‌گیرد که سایه دو نام برانکو ایوانکوویچ و افشین قطبی را بر سرش احساس می‌کند. اظهارات نژادفلاح، قائم مقام جدید باشگاه پرسپولیس به شکلی است که گویا این دیدار بازی وداع با درخشان و آخرین حضورش روی نیمکت سرخپوشان است. او که فعلاً روی لبه تیغ راه می‌رود فقط با پیروزی است که می‌تواند مأموریتش در پرسپولیس را تمدید کند، چرا که در غیر اینصورت باید خود را برای وداع اجباری با این تیم آماده کند.
حریف پنجشنبه پرسپولیس یعنی صبای قم هم شرایط خوبی ندارد و مهدی تارتار هنوز نتوانسته تعادل را در تیم قمی برقرار کند. آنها هفته گذشته در خانه به تراکتورسازی باختند و اکنون در ورزشگاه آزادی کار دشواری دارند. کسب دومین برد متوالی آن هم در آزادی و مقابل چشم هواداران تنها امید درخشان برای ماندنی شدن در پرسپولیس است و به همین دلیل تارتار و شاگردانش کار دشواری را مقابل سرخپوشان تهرانی خواهند داشت.

راه‌آهن – پدیده خراسان
 راه‌آهن این روزها کاندیدای اصلی سقوط است. راه‌آهنی‌ها به دنبال شکست‌های سریالی خود هفته قبل به ملوان هم باختند و با ۱۶ امتیاز به رده شانزدهم یعنی قعر جدول سقوط کردند. علی لطیفی مدعی شده که اگر در دیدار مقابل پدیده هم مغلوب شوند از راه‌آهن خواهد رفت. او حتی اگر به شکست هفته قبل پدیده هم دلخوش کرده باشد، قطعاً تیمش کار دشواری خواهد داشت. درست است که پدیده هفته گذشته در خانه به پرسپولیس باخته اما این تیم همان تیمی است که در تبریز تراکتورسازی را شکست داده و از انسجام خوبی برخوردار است. راه‌آهنی که زیر مجموعه نفت قرار گرفته هنوز شرایط مثبتی پیدا نکرده است. باید دید پدیده هم زخم دیگری بر این تیم می‌زند یا شاگردان لطیفی کمی از بحران خارج می‌شوند.

استقلال خوزستان – ملوان بندرانزلی
هر اندازه که استقلال خوزستان روزهای بدی را می‌گذراند، ملوان بندرانزلی با فیروز کریمی روی دور خوشبختی افتاده است. استقلال خوزستان با ۱۹ امتیاز دوازدهم است و ملوان با ۱۸ امتیاز در رده چهاردهم جای دارد. با این شرایط نتیجه دیدار روز جمعه می‌تواند جای دو تیم را در جدول رده‌بندی لیگ برتر عوض کند. با چنین احتمالی بحران به خانه استقلال خوزستان رفته و ملوان شرایطی مناسب را برای ادامه لیگ پیدا خواهد کرد. باید دید استقلال خوزستان چنین فرصتی به تیم کریمی خواهد داد یا دوران فانوس به دستی ملوان همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. رویارویی عبدالله ویسی و فیروز کریمی دو شخصیت جذاب لیگ برتر از نکات بارز این دیدار است.

سپاهان اصفهان – ذوب‌آهن اصفهان
دربی اصفهان در شرایطی برگزار می‌شود که هر دو تیم موقعیت بسیار خاصی دارند. سپاهان در رده سوم جدول ایستاده و اگر استقلال نتواند در تبریز پیروز شود آنگاه برتری در دربی اصفهان این تیم ۳۷ امتیازی را در صدر جدول جایگزین نفت ۳۹ امتیازی خواهد کرد. این رؤیای شیرینی برای شاگردان حسین فرکی است که انگیزه آنها را برای برتری در دربی اصفهان چند برابر خواهد کرد. آنها بعد از برتری مقابل فولاد این بار در یک نبرد صنعتی دیگر به شکست دادن همشهری خود فکر می‌کند.
در مقابل ذوب‌آهن هم تیم اوج گرفته لیگ برتر است. این تیم روند بردهای پیاپی را مقابل استقلال خوزستان هم ادامه داد و تیمی که در نیم‌فصل اول موقعیت خطرناکی در پایین جدول داشت اکنون با ۳۰ امتیاز در جایگاه ششم جدول ایستاده است. اینکه حسین فرکی استاد و یحیی گل‌محمدی شاگرد این بار در مقام سرمربی دو تیم اصفهانی که اتفاقا هر دو هم شرایط خوبی دارند، مصاف می‌دهند نکته ویژه این دیدار است.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.