کد خبر : 22253
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 - 5:27

امتداد ارتش، پادگانی که خیابان شد/ تسهیل دسترسی از مرکز به کمربندی و کنارگذر

امتداد ارتش، پادگانی که خیابان شد/ تسهیل دسترسی از مرکز به کمربندی و کنارگذر

بازگشایی مسیر امتداد خیابان ارتش یکی از مهم ترین پروژه های شهرداری تبریز است که با هدف کاهش بار ترافیکی از هسته مرکزی شهر و خیابان آزادی و همچنین تسهیل دسترسی به کمربندی

 

بازگشایی مسیر امتداد خیابان ارتش یکی از مهم ترین پروژه های شهرداری تبریز است که با هدف کاهش بار ترافیکی از هسته مرکزی شهر و خیابان آزادی و همچنین تسهیل دسترسی به کمربندی میانی و کنارگذر جنوبی در دستور کار قرار گرفته است و پیش بینی می شود پس از اتمام پروژه، بخش قابل توجهی از حجم ترافیک این منطقه از شهر را مهار کند.

آی نیوز تبریز/ محمود نصیرپور: سال ۹۷ به آخرین روزهای خود نزدیک می شود و کم کم صدای پای بهار به گوش می رسد. مردم با وجود درگیری با مشکلات اقتصادی اما همچنان حضوری پررنگ در مراکز خرید و بخصوص هسته مرکزی تبریز دارند و همین شلوغی معمول روزهای پایانی سال، ترافیک نسبتا سنگینی را در خیابان های منتهی به مرکز حاکم می کند. با این حال مدیران شهرداری با وجود تجربه روزهای پرکار آخر سال، اما همچنان به دنبال تکمیل پروژه ها از جمله مسیرگشایی و اصلاح هندسی خیابان ها و معابر هستند تا ضمن تسهیل تردد شهروندان، از ترافیک موجود در خیابان های اصلی و بخصوص خیابان آزادی که یکی از پر ترددترین خیابان های شهر است، بکاهند.

یکی از پروژه های مهم شهرداری تبریز این روزها پروژه بازگشایی مسیر امتداد خیابان ارتش با عنوان “خیابان شهدای ارتش” است که در محل سابق پادگان لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهداء (ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع شده است. این خیابان که در حوزه شهرداری منطقه ۳ تبریز قرار دارد، با تلاش نیروهای این منطقه و همچنین دیگر سازمان ها و شرکت های مرتبط با پروژه به سرعت در حال تکمیل و تجهیز است و قرار است پنجشنبه هفته جاری و در فاصله یک هفته مانده تا عید نوروز، افتتاح و مورد استفاده قرار گیرد.

تاثیر مثبت در کاهش بار ترافیک

در این خصوص طالب نژاد شهردار منطقه ۳ تبریز با بیان اینکه با مسیرگشایی امتداد خیابان ارتش، حجم قابل توجهی از ترافیک کمربندی میانی کمتر می شود، گفت: با بازگشایی این مسیر، باید بررسی کنیم که بار ترافیکی این محدوده از سمت ارتش به کمربند میانی است یا برعکس است. اغلب خودروهای کنارگذر جنوبی از ورودی طالقانی و منظریه وارد کمربندی می شوند و ما انتظار داریم که ترافیک ناشی از ورود خودروهای کنارگذر با بازگشایی امتداد خیابان ارتش کمتر شود. همچنین حجم قابل توجهی از خودروهایی که قصد رفتن به کنارگذر جنوبی را دارند، می توانند از این مسیر جدید استفاده کنند و این موجب می شود تا ترافیک در دیگر خیابان های منتهی به این کنارگذر کمتر شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اصلاح هندسی دو طرف این خیابان، عنوان کرد: با بازگشایی مسیر امتداد خیابان ارتش، این خیابان تبدیل به چهارراه می شود و از این رو لازم است تا اصلاح هندسی معابر در این محدوده انجام شود. بر این اساس فلکه سمت کمربند میانی نیز اصلاح می شود تا خیابان عریض تر از قبل شده و تردد در این مسیر بدون مشکل انجام شود. پیش بینی ما این است که با بازگشایی این مسیر، ترافیک در این محدوده کمتر شود و برای چند مسیر دیگر نیز از لحاظ کاهش بار ترافیک، تاثیرگذار باشد.

امتداد ارتش، پادگانی که خیابان شد/ تسهیل دسترسی از مرکز به کمربندی و کنارگذر

امتداد ارتش، پادگانی که خیابان

اقدامات ترافیکی پروژه را تکمیل می کند

اما با پایان عملیات زیرسازی، آسفالت ریزی و جدول گذاری پروژه بازگشایی خیابان ارتش، به زودی اقدامات لازم ترافیکی در این خیابان انجام می شود.

در این ارتباط، اصغر آدی بیگ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، گفت: پروژه بازگشایی خیابان ارتش از اهم پروژه های مسیرگشائی شهرداری منطقه ۳ به شمار می آید که پس از افتتاح موجب کاهش ترافیک در این مسیر می شود. بازگشایی امتداد خیابان ارتش ضمن تسهیل دسترسی شهروندان از خیابان آزادی به مسیر کمربندی میانی و بالعکس، باعث صرفه جویی در زمان و کاهش ترافیک می شود.وی با اشاره به انجام اقدامات ترافیکی این خیابان، عنوان کرد: عملیات زیرسازی، آسفالت ریزی و جدول گذاری پروژه به اتمام رسیده و ما تلاش داریم در اولین فرصت اقدامات لازم ترافیکی را اعم از اجرای خط کشی و نصب تجهیزات و علائم ترافیکی جهت ایمنی و تکمیل طرح انجام دهیم.

آدی بیگ با بیان اینکه با بازگشایی امتداد خیابان ارتش، این خیابان تبدیل به چهارراه می شود، گفت: با بازگشایی این مسیر، چهارراه ارتش توسط دوربین های هوشمند ترافیکی کنترل می شود و ما در روزهای ابتدایی عملکرد ترافیکی و تاثیر بازگشایی این مسیر در میزان حجم ترافیک را بررسی می کنیم.

امتداد ارتش، پادگانی که خیابان شد/ تسهیل دسترسی از مرکز به کمربندی و کنارگذر

امتداد ارتش پادگانی خیابان

افزایش تعداد خیابان های شمالی به جنوبی

پروژه انتقال پادگان لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهداء (ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران به خارج از شهر و همچنین تبدیل این محل به خیابانی برای اتصال خیابان ارتش و خیابان آزادی به کمربندی میانی و کنارگذر جنوبی، از حدود یک سال قبل کلید خورده و اکنون در روزهای پایانی سال ۹۷ این پروژه در حال تکمیل و آماده بهره برداری است.

عرض این خیابان ۵۵ متر و طول آن ۵۰۰ متر است و خط ویژه ای برای تردد نابینایان در نظر گرفته شده و مسیر ویژه دوچرخه سواری نیز در این خیابان تعبیه شده است.

با توجه به اینکه سیستم ترافیکی شهر تبریز کمبود خیابان های شمالی به جنوبی دارد، بهره برداری از خیابان شهدای ارتش می تواند این نقیصه را تا حدودی کاهش داده و راه دسترسی مستقیم از اتوبان کسایی تا محدوده مرکزی شهر ایجاد کند. با افزایش خیابان های شمالی به جنوبی، دسترسی شهروندان از مرکز به کمربندی و کنارگذر جنوبی و همچنین برعکس، راحت تر شده و ترافیک کمتری در حوالی خیابان آزادی و همچنین کمربندی میانی مشاهده می شود.

امتداد ارتش، پادگانی که خیابان


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.