کد خبر : 2289
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اسفند 1393 - 9:26

نماینده ی شهرداران کشور تاکید کرد: ضرورت نقش آفرینی گردشگری در تحقق درآمدهای پایدار و تقویت اقتصاد شهری

نماینده ی شهرداران کشور تاکید کرد: ضرورت نقش آفرینی گردشگری در تحقق درآمدهای پایدار و تقویت اقتصاد شهری

 نماینده شهرداران کشور بر ضرورت نقش آفرینی گردشگری در تحقق درآمدهای پایدار و تقویت اقتصاد شهری تاکید کرد.

 

 دکتر صادق نجفی گفت: اهمیت صنعت گردشگری امروزه به حدی است که به عنوان بزرگ ترین صنعت خدماتی جهان درآمده و مسافرت سالانه میلیون ها گردشگر در سرتاسر جهان  نشان از این موضوع است.
دکتر نجفی با اشاره به حمایت وزارت کشور از نقش محوری شهرداری ها در جذب گردشگر افزود: با توجه به این رویکرد و تعاملات صورت گرفته می توان بسیار امیدوارانه تر از پیش به پیشرفت این صنعت در کشور پرداخت.
وی تاکید کرد: شهر از مهم ترین فضاهایی است که در میان مقصد های گوناگون مورد توجه و بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرند پس توجه به فضای شهری و آثارملی و  تاریخی می تواند از عوامل جذب گردشگران باشد.
نماینده شهرداران کشور اضافه کرد: در اغلب کشورها، شهرداریها بزرگ ترین نقش را در توسعه گردشگری شهری دارند چرا که شهرداری در سازماندهی و شکل دهی به شهر، مهم ترین دستگاه محسوب می شود.
 وی با اشاره به اینکه این ارگان در مناطق مختلف دنیا  از مدیریت قوی  شهری برخوردار است گفت: گسترش گردشگری در روستاها نیز از دیگر برنامه هایی است که می تواند ظرفیت موجود در این مناطق را به نمایش بگذارد.
دکتر نجفی با تاکید براهمیت وضعیت اقامت گردشگران تصریح کرد: با بهسازی هتل ها و مسافرخانه ها و ارائه خدمات رفاهی نیز میتوان قدم های مثبتی برای بهبود صنعت گردشگری در کشور برداشت.
نماینده ی شهرداران کشور اضافه کرد: یکی دیگر از راه های افزایش گردشگر در کشور معرفی ظرفیت های گردشگری با تعامل استان ها در تبادل اطلاعات و شناساندن این ظرفیت ها به شهروندان هر استان است.
شهردار کلانشهر تبریز همچنین با اشاره به  ظرفیت های گردشگری شهر تبریز گفت: شهرداری تبریز با رویکرد تعاملی با دستگاه های اجرایی استان از جمله سازمان گردشگری و سایر نهادهای مربوطه سعی در ارائه خدمات رفاهی به گردشگران دارد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.