کد خبر : 231
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 4:34

فینال فائقی – سلطانی فر برای وزارت ورزش

فینال فائقی – سلطانی فر برای وزارت ورزش

کلید وزارت ساختمان سفید و ارغوانی به کدام یک می‌رسد. در حالی که روز یکشنبه مراسم تحلیف رئیس جمهوری در مجلس انجام می‌شود گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه وزیر ورزش و جوانان مورد نظر روحانی چه کسی خواهد بود افزایش یافته است.

نزدیکان رئیس جمهور منتخب گفته‌اند که روحانی قصد دارد همزمان با مراسم تحلیف، وزرای مورد نظر خود را به مجلس معرفی کند. برای وزارت ورزش نیز چندین گزینه مطرح شده که مهمترین آنها سعید فائقی و مسعود سلطانی فر هستند.
فائقی، مقبول جامعه ورزش
سعید فائقی طی روزهای گذشته فعالیت خود را افزایش داده او در دیدار قلعه نوعی و همراهان با آیت‌اله هاشمی رفسنجانی حضور داشت و در عکس‌های منتشر شده از آن مراسم می‌شد او را رؤیت کرد. فائقی مورد تایید رفسنجانی است و حتی گفته شده وی فائقی را به عنوان گزینه وزارت ورزش به روحانی سفارش کرده.
فائقی به عنوان نماینده روحانی در مناظره‌های ورزشی ایام انتخابات در تلویزیون شرکت می‌کرد و همین مسئله سبب شده تا شانس وی به عنوان وزیر پیشنهادی افزایش یابد. سابقه اجرای فائقی در حوزه ورزش دیگر مزیت اوست ضمن اینکه درمیان جامعه ورزش مقبولیت دارد ویژگی خاصی که سلطانی‌فر از آن بی‌بهره است. فائقی دردیدار گروهی از مسئولان ورزش از جمله امیر قلعه نوعی ومهدی محمد نبی با سید حسن خمینی نیز حضور داشته و در کل گزینه محتمل تری برای وزارت ورزش و جوانان به نظر می‌رسد. می‌گویند او برنامه خود را نیز به روحانی داده. از احیای طرح جامع ورزش گرفته تا خصوصی سازی باشگاه ها و اعلام استقلال فدراسیون‌ها.
سلطانی‌فر، به یاد ایام انتخابات
در آن سو سلطانی فر حضور دارد کسی که در مصاحبه‌هایش نشان داده از اطلاعات خوب ورزشی بهره‌مند است و اگر پای حرفهایش بنشینید چنان از جام‌های جهانی گذشته حرف می‌زند که احتمال می‌دهید فردوسی‌پور جلویش کم بیاورد! اما او سابقه اجرایی قوی در حوزه ورزش ندارد و فقط دو سال به عنوان قائم مقام هاشمی در سازمان تربیت بدنی کار کرده. همین وبس. آنهایی که به چارتهای سازمانی آشنایند می‌دانند قائم مقامی یک پست تشریفاتی به شمار می‌آید و دفتر و دستک چندانی در اختیارش نیست.
سلطانی فر در ایام انتخابات ،رئیس کمیته ورزش ستاد انتخابات روحانی بود. خیلی‌ها معتقدند که چون اودر ستاد این سمت راعهده‌دار بوده پس وزارتش قطعی است اما سابقه نشان داده که ر وسای جمهور برای انتخاب وزراء به فاکتورهای زیادی توجه می‌کنند و افراد فعال در ستاد خود را در اولویت قرار نمی‌دهند. سلطانی‌فر برادری دارد که از او به روحانی نزدیک تر است و بیشتر در حوزه رسانه فعالیت دارد. او عضو کمیته ۱۴ نفره انتخاب وزیر ورزش هم بود کمیته‌ای که زیر نظر علی دوستی وزیر سابق اولادی است، ۴۰ گزینه را بررسی کرد و در نهایت به دو تا رسید.
این دو نفر
محسن مهر علیزاده در ایام انتخابات برای روحانی فعالیت های زیادی انجام داد و حتی در یک برنامه (بعد از ایام انتخابات) به عنوان نماینده روحانی از اعتدال و تدبیر سخن گفت. البته می‌گویند شانس مهر علیزاده به اندازه فائقی و سلطانی‌فر نیست ولی تجربه ریاست او به سازمان تربیت بدنی در دولت دوم اصلاحات کمی به او شانس داده. به اینها باید محمد دادکان رئیس موفق فدراسیون فوتسال در سالهای ابتدایی دهه ۸۰ را نیز افزود که حتی در کمیته ۱۴ نفره انتخاب وزیر حضور یافت و برنامه‌هایش را تشریح کرد اما به نظر نمی‌رسد ردای وزارت را به اندازه وی دوخته باشند.
۴ روز تا معرفی وزیر
فقط ۴ روز دیگر به معرفی وزیر ورزش و جوانان باقی مانده است و ورزشی‌‌ها امیدوارند یک چهره ورزشی روی صندلی وزارت ساختمان سفید و ارغوانی خیابان سئول بنشیند کسی که ورزشی‌ها او را قبول داشته باشند کسی که از وزارتخانه‌های دیگر مانده نباشد تا برای خالی نبودن عریضه کلید وزارت ورزش را به او بدهند.محمد محمدپور

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.