کد خبر : 2310
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اسفند 1393 - 8:33

عضو شورای اسلامی شهر تبریز؛ شهرداری تبریز قدم های موثری در زمینه برنامه های فرهنگی برداشته است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز؛ شهرداری تبریز قدم های موثری در زمینه برنامه های فرهنگی برداشته است

آی نیوز: عضو شورای اسلامی شهر تبریز فعالیت های گسترده شهرداری تبریز در زمینه فرهنگ را لازم و ضروی دانست و بر موثربودن تلاشهای شهرداری در زمینه فرهنگی تاکید کرد.

 

به گزارش آی نیوز دکتر حبیب شیری آذر در مورد عملکرد شهرداری و شورای اسلامی چهارم کلانشهر تبریز با تاکید بر تلاش های شهرداری تبریز در حوزه فرهنگی، گفت: شهرداری در غالب فعالیت های فرهنگی صورت گرفته توسط ارگان های مختلف مشارکت داشته است.
شیری آذر با تاکید بر اینکه  شهرداری در راستای سیاست های کلی شورای اسلامی شهر تبریز قدم های موثری در زمینه فرهنگی برداشته اس گفت:  فعالیت های فرهنگی شهرداری تبریز اعم از احداث کتابخانه و مشارکت در اجرای مسابقات قرآنی و راهیان نور، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، میزبانی سمپوزیوم ها و رویدادهای هنری و فرهنگی کشوری امری مبارک و تاثیر گذار می باشد.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز ادامه داد: راه اندازی استودیو شهر و آموزش فرهنگی از دیگر اقدامات موثر شهرداری تبریز در حوزه فرهنگی است.
وی با انتقاد از جایگاه بودجه فرهنگی در بودجه بندی، تصریح کرد: جایگاه بودجه فرهنگی در کل کشور سوال بر انگیز است و متاسفانه نگاه به بودجه کلانشهرها نگاه عمرانی بوده و فرهنگ محور نشده است.
شیری آذر ادامه داد: علی رغم این کمبودها، شهرداری در فعالیت های فرهنگی ورود خوبی داشته و در برگزاری هفته های فرهنگی در خارج از کشور و هفته نکوداشت تبریز با وجود انتقادهای اینجانب، خوب عمل کرد اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی فرهنگسراها و خانه های سلامت، اظهار کرد: با توجه به امکانات موجود، هیچ ارگانی هماند شهرداری فعالیت فرهنگی انجام نمی دهد و شهرداری بار عمده فرهنگی عمومی شهر است.
مطالبات مدنیت تبریز قابل قبول نبوده است
این عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز با بیان اینکه این فعالیت ها رضایت بخش نیست، گفت: زمانی که به این سطح فعالیت ها راضی باشیم یعنی قانع هستیم در صورتی که قطعا از این سطح فعالیت های فرهنگی راضی نیستیم.
وی افزود: این عدم رضایت به معنی کم کاری شهرداری در حوزه فرهنگ نیست چرا که شهرداری تبریز در مقایسه با سایر ارگان ها در زمینه فرهنگی عملکرد قابل قبولی داشته است اما به همه نیازهای فرهنگی شهر پاسخ داده نشده است.
شیری آذر در ادامه اذعان کرد: برنامه های فرهنگی شهرداری در راستای مطالبات هویت، تاریخ و مدنیت شهر تبریز قابل قبول نبوده و در این زمینه انتقادهایی وارد است.
وی در پایان با تاکید بر اینکه باید بیش از این به نیازهای فرهنگی تبریز توجه کرد، تصریح کرد: بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری باید افزایش یابد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.