کد خبر : 2312
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اسفند 1393 - 9:00

تدابیر شورای اسلامی آذربایجان شرقی برای استقبال از نوروز

تدابیر شورای اسلامی آذربایجان شرقی برای استقبال از نوروز

 رییس شورای اسلامی استان گفت: از کلیه شورا ها، شهرداری ها و بخشداری های استان درخواست می کنم جلساتی را تشکیل داده و موقعیتی را به وجود آوردند که استان آذربایجان شرقی در نوروز سال ۹۴ با جذب گردشگر، در اولین رتبه ی جذب گردشگر کشور قرار بگیرد.

حتشام حاجی پور در خصوص تدابیر شورای اسلامی استان برای استقبال از نوروز سال ۹۴ اظهار کرد: آخرین جلسه ی شورای استان با موضوع اصلی نوروز و استقبال از میهمانان نوروزی برگزار می شود و سپس دستورالعمل های حاصل(مثل تقدیم شاخه های گل به میهمانان، برگه های راهنما، تمهیدات لازم برای کارگاه های ویژه، نانوایی ها، تمیزی مراکز یهداشتی، پارک هایی شهری، استراحت گاه ها، مراکز دیدنی، تاریخی فرهنگی مذهبی و غیره) را به شورای شهرستان ها ابلاغ می کنیم تا اجرا کنند.

وی افزود: البته ستاد سفرهای نوروزی نیز تشکیل یافته که رئیس شرای استان نیز عضو آن ستاد است که برخی تصمیم کلی در این ستاد گرفته می شود ولی در شورای استان نیز آخرین جلسه مربوط به سفرهای نوروز و استقبال از میهمانان است و نقش نظارتی و تبلیغی و تکوینی شورا در جلسه مذکور تبیین و تشریح خواهد شد.

ظرفیت های گردشگری هر شهرستان شناسایی شده است

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های گردشگری هر شهرستان از طریق میراث فرهنگی و گردشگری استان معرفی شده است و استان ما در سال های گذشته نیز به عنوان یکی از استان های جاذب سفر تعیین شده ولی در هر صورت باید به داشتن آمادگی لازم، پاکسازی و زیباسازی شهرها تاکید شود.

رییس شورای اسلامی استان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما جذب گردشگر به تبریز در سال ۹۴ نسبت به سال گذشته چگونه خواهد بود؟، اظهار کرد:اگر آب و هوا مساعد باشد، آمادگی های لازم را در زمینه های دیگر خواهیم داشت.

وی در خاتمه گفت: از همه مردم ایران دعوت می کنم که به استان ما سفر کنند چرا که آذربایجان شرقی ضمن داشتن امنیت بالا  از جاذبه های گردشگری و دیدنی زیادی نیز برخوردار است. از کلیه شورا ها، شهرداری ها و بخشداری ها درخواست می کنم قبل از اینکه جلسه ی ما تشکیل شود، در راستای موضوعی مطرح کردم جلساتی را تشکیل داده و موقعیتی را به وجود آوردند که استان آذربایجان شرقی در اولین رتبه ی جذب سفر قرار بگیرد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.