کد خبر : 23289
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 - 10:09

برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی مینی گلف در تبریز

برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی مینی گلف در تبریز

رئیس هیات گلف آذربایجان‌شرقی گفت: مسابقات مینی گلف بزرگسالان کشور انتخابی تیم ملی از ۱۹ تا ۲۳ مهر در دو بخش مردان و زنان در تبریز برگزار خواهد شد.

عبداله تقی پور روز سه شنبه در نشست خبری مسابقات مینی گلف قهرمانی بزرگسالان کشور در تبریز، افزود: از ۲۱ استان کشور که داری هیئت گلف هستند،  ۱۷ استان در بخش بانوان و آقایان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند که بر همین اساس میزبان بیش از ۱۷۰ ورزشکار خواهیم بود و از آذربایجان شرقی نیز ۴ تیم در قالب تیم الف و ب آقایان و بانوان حضور خواهند یافت.
وی در خصوص وضعیت ورزش گلف در استان اظهار داشت: هم اکنون در استان بیش از ۱۵۰ ورزشکار فعال در این رشته داریم و در تبریز حدود ۲۳۰ دانش آموز علاقه مند با همکاری آموزش و پرورش استان استعدادیابی شده و در حال آموزش و تمرین هستند که امیدواریم بتوانند در آینده به چهره های شاخص این رشته تبدیل شوند. ضمن اینکه علاوه بر تبریز در شهرستان های مراغه، بستان آباد، آذرشهر و همچنین دانشگاه شهید مدنی تبریز رشته گلف فعال است.
تقی پور در مورد ورزش گلف اظهار داشت: ورزش گلف چهار  ۴ زیر مجموعه زیر مجموعه مینی گلف، وودبال، کریکت و بهکاپ دارد. سعی می کنیم ورزش گلف را به عنوان یک ورزش خانوادگی و سبز در بین مردم معرفی کنیم.
رئیس هیات گلف آذربایحان‌شرقی با اشاره به قدمت بیش از ۵۰ ساله ورزش گلف در کشور افزود: در ایران برای اولین بار در استان خوزستان گلف ورود یافت با این وجود هنوز زمین‌هایش خاکی است و حتی در تهران نیز زمین چمن استاندارد برای گلف نداریم. اولین زمین مینی گلف استاندارد کشور نیز در پارک ائل گلی تبریز تاسیس شده است که قابلیت برگزاری مسابقات بین المللی را داراست. همچنین قرار است ۹ زمین گلف استاندارد در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری تبریز تاسیس شود که در اینصورت پتانسیل رشته ورزشی گلف در استان بیش از پیش رشد خواهد داشت.
تقی پور در مورد مسابقات کشوری مینی گلف افزود: این مسابقات انتخابی تیم ملی می باشد و برنامه مسابقات صبح برای آقایان و بعد از ظهر برای بانوان برگزار خواهد شد و در ساعتی که تیم‌های بازی ندارد، برنامه تبریزگردی برای آنها در نظر گرفتیم.
ابراهیم فیروزی معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی همچنین در این نشست گفت: با دعوت از داوران زبده باید کیفیت مسابقات را بالا ببریم و در مباحث فنی و تغذیه ورزشکاران باید نهایت دقت انجام شود تا این دور از مسابقات به نحو احسن برگزار گردد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.