کد خبر : 23290
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 مهر 1398 - 18:10

استاندار آذربایجان شرقی: توسعه باید از روستاها شروع شود

استاندار آذربایجان شرقی: توسعه باید از روستاها شروع شود

استاندار آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در آیین نکوداشت روز ملی روستا و عشایر در تبریز گفت: روستا منشأ تولید هستند و باید توسعه را از روستاها  آغاز کنیم و از ظرفیت ها و پتانسیل های روستاهای استان بدون نابودی مواهب طبیعی و کشاورزی آن استفاده کنیم.

 

محمدرضا پورمحمدی خاطر نشان کرد: باید با ایجاد صنایع پایین دستی و اشتغال مکمل خام فروشی را کمتر کنیم که همین نیز سبب رشد و توسعه روستاها می شود.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه توسعه روستایی افزود: برای اینکه روستاها به مراکز تولید و کارآفرینی تبدیل شوند باید سرمایه انسانی و اجتماعی را در مناطق روستایی تقویت کینم و برای این امر نیز تقویت احساس تعلق روستاییان به روستا  و زادگاه خود ضروری می باشد.

پورمحمدی با اشاره به اینکه امروزه جوانان روستایی نیز جوانانی تحصیل‌کرده و مهارت‌دیده هستند، افزود: خوشبختانه شاهد مهاجرت معکوس در بسیاری از روستاهای استان هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تقویت بنیان‌های صنعتی و کشاورزی در روستاها تأکید کرد و گفت: تعاونی‌ها، صندوق‌ها و سایر ساختارهایی که فعالیت‌های روستایی را نظام‌مند می‌کنند باید به این موضوع توجه داشته باشند.

مدیرکل فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در خصوص نقش فضای مجازی در کسب‌وکارهای روستایی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان و شیوه‌های بازاریابی محصولات روستایی و عشایری به ارائه گزارش پرداختند.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی تقی کرمی نیز اظهار داشت: ۲۱۳ طرح مختلف عمرانی، بهداشتی و درمانی در روستاهای بدون دهیاری استان اجرا شده که نزدیک به ۷۰ درصد این طرح ها به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به ۲ هزار و ۷۰۶ روستای دارای سکنه استان افزود: از این تعداد روستا نزدیک یک هزار روستا راه دسترسی مناسبی را دارا نمی باشند.

در این مراسم سه نفر از کارآفرینان روستایی، تجربیات موفق خود را در این حوزه ارائه کردند و در پایان این مراسم از فعالان و دست‌اندرکاران غرفه آذربایجان شرقی در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور قدردانی شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.