کد خبر : 2338
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1393 - 9:10

ئیس شورای اسلامی شهر تبریز: عدم افزایش بودجه سال آینده، بهترین تصمیم شورای شهر بود

ئیس شورای اسلامی شهر تبریز: عدم افزایش بودجه سال آینده، بهترین تصمیم شورای شهر بود

 رئیس شورای اسلامی شهر تبریز عدم افزایش رقم بودجه سال ۹۴ شهر تبریز را بهترین تاکتیک و تصمیم شورای شهر تبریز در این مقطع دانست.

 

به گزارش آی نیوز؛ دکتر شهرام دبیری با بیان این مطلب افزود: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و رکود در بخش مسکن، پیش بینی بودجه ای برابر با بودجه سال قبل بهترین تصمیم شورای اسلامی شهر بود. یعنی ثابت ماندن بودجه با توجه به تورم معمول در جامعه نوعی کاهش هم به حساب می آید. با این حال شورای شهر در یک تاکتیک حساب شده با  کاهش فروش اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی و افزایش ردیف های درآمدی این کاهش را جبران می کند.
دکتر دبیری با اعلام افزایش بودجه عمرانی شهر در سال آتی گفت: با وجود رکود در بخش مسکن، تقریبا بودجه شهرداری های مناطق در سال جاری تا حد ۱۰۰ درصد محقق شده و بودجه سازمان ها و شرکت ها هم تا ۷۰ درصد تحقق یافته و مبنای بودجه بندی برای سال آتی هم بر اساس بودجه مناطق بوده است.
شهرام دبیری، با اشاره به بیشترین سهم بودجه در سال آتی گفت: در همین رابطه حوزه حمل و نقل و بهبود عبور و مرور بیشترین سهم بودجه را در سال آینده به خود اختصاص داده به گونه ای که بازگشایی و مسیرگشایی بیش از ۶۰ رشته خیابان در سال آتی پیش بینی شده و ۴۸۵ میلیارد تومان برای تملک املاک واقع در مسیرها در نظر گرفته شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین به خبرنگار «آذرقلم» گفت: مصمم هستیم تا طبق برنامه پنج ساله همه مسیرگشائی های در نظر گرفته شده در طرح تفصیلی تبریز تا پایان دوره چهارم شورای شهر تبریز اجرائی شود..
وی اتمام پروژه های نیمه تمام به جا مانده از سالهای گذشته، ساماندهی حاشیه نشینی و ادامه پروژه قطار شهری تبریز را جزو مهمترین کدهای بودجه ای سال ۹۴ اعلام کرد که بیشترین بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده اند.
دبیری در مورد وضعیت قطار شهری تبریز هم گفت: تلاش می کنیم فاز اول این طرح تا «فلکه دانشگاه» تابستان ۹۴ به پایان برسد و اوایل سال ۹۵ نیز شاهد افتتاح آن تا میدان ساعت تبریز باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، توسعه سالن های ورزشی به میزان ۳۰ میلیارد ریال را از دیگر موضوعات مصوب بودجه شهرداری در سال ۹۴ اعلام کرد و افزود: در این بودجه ۶۰ میلیارد ریال برای ساماندهی روستاهای اطراف، ۵۰ میلیارد ریال برای احداث پارکینگ در خیابان ۱۷ شهریور، ۷۰۰ میلیارد ریال برای خرید اتوبوس و ۲۰ میلیارد ریال برای ایجاد شهرک امن در نظر گرفته شده است.
وی بر ضرورت توجه به توسعه فرهنگی و مسائل اجتماعی در شهر تاکید کرده و گفت: در همین رابطه، با هماهنگی دادگستری ۱۰ میلیارد ریال برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ۱۰ میلیارد ریال برای توسعه فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۳۰ میلیارد ریال برای احداث فرهنگسراها،۲۰ میلیارد ریال برای ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی شهر و ۳۰ میلیارد ریال برای تملک خانه های قدیمی و تاریخی شهر در نظر گرفته شده است.
دکتر دبیری در پایان با تاکید بر اینکه بحث نظارت شورا بر عملکرد شهرداری در این برنامه تقویت شده از کمیسیون بودجه شورای شهر تبریز به ویزه خانم مهندس «المیرا خاماچی» به خاطر نکته سنجی و انجام کارهای کارشناسی و تخصصی در چرخه تنظیم، تدوین و تصویب بودجه سال ۹۴ شهرداری تبریز تشکر کرد وگفت: برای اولین بار به همت رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر، در سایه بهره مندی از نظرات و پیشنهادات کارشناسان دانشگاهی سراسر کشور، پیشنهادات شهروندان با لحاظ زیر ساخت ها و الزامات و تاثیرات آنها جمع بندی شده و در این برنامه گنجانده شد تا بودجه ای واقع بینانه تنظیم و ابلاغ شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین از همراهی و پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر، دکتر صادق نجفی شهردار تبریز و مهندس مرتضی آبدار در تنظیم این بودجه قدردانی کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.