کد خبر : 23401
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آذر 1398 - 12:07

روند فعلی تخریب منابع طبیعی دامنه‌های سهند را تهدید می‌کند

روند فعلی تخریب منابع طبیعی دامنه‌های سهند را تهدید می‌کند

 معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با تاکید بر لزوم صیانت از محیط زیست سهند گفت: روند فعلی تخریب منابع طبیعی دامنه‌های سهند منطقه را با تهدید جدی روبرو کرده است.

به گزارش آی خبر ، حمید شکری روز چهارشنبه در همایش ملی سهند در دانشگاه مراغه افزود: تخریب بی رویه محیط زیست و منابع موجود دامنه های سهند زمینه ساز تغییرات آب و هوایی در میان مدت در منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در دهه های اخیر، اراضی دامنه های سهند در حال تبدیل شدن به باغات بوده و این روند از ۳۰ سال پیش تاکنون سه برابر شده است.

وی اضافه کرد: چرا و برداشت بی رویه از مراتع و ایجاد راه های متعدد دسترسی به کوه سهند از جمله آسیب هایی است که در سال های اخیر به این منطقه سرسبز و اکو سیستم وارد شده است.

شکری گفت: با روند فعلی تخریب ها و در صورت عدم توجه به منابع طبیعی سهند، ممکن است که در آینده ای نزدیک، مراتعی در این منطقه وجود نخواهد داشت.

وی افزود: اجرای راهکارهای عملی برای پیشگیری از وارد آمدن خسارات و تخریب ها با بهره گیری از ظرفیت های مراکز امری ضروری است.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش ملی سهند در حقیقت زنگ خطری برای جامعه، مسوولان و نهادهای متولی حفاظت از محیط زیست است.

دبیر علمی همایش ملی سهند نیز با اشاره به برگزاری این همایش گفت: تاکنون ۱۵ مقاله علمی به دبیرخانه آن ارسال شده که پس از داوری و بررسی های علمی، ۵ مقاله به صورت سخنرانی ارائه می شود.

هوشنگ سرور افزود: دانشگاه مراغه با بیش از سه هزار و ۲۰۰ دانشجو و بیش از ۱۳۰ نفر هیات علمی، ظرفیتی بزرگ برای توسعه علمی و پژوهشی در منطقه است.

همایش ملی سهند، حفاظت و توسعه پایدار با حضور محققان و صاحب نظران محیط زیست و منابع طبیعی و کشاورزی به مدت یک روز در دانشگاه مراغه برگزار شد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.