کد خبر : 2345
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1393 - 9:07

خواهرخواندگی تبریز با مهمترین شهر صنعتی و اقتصادی ویتنام

خواهرخواندگی تبریز با مهمترین شهر صنعتی و اقتصادی ویتنام

 شهردار تبریز در دیدار با سفیر ویتنام در ایران گفت: شهرداری تبریز از توسعه زمینه‌های متقابل همکاری در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با مدیریت شهری ویتنام استقبال می کند.

 

دکتر صادق نجفی عصر روز شنبه در دیدار با ” نگوین هونگ تگ”  با بیان این که هم‌اکنون بیش از ۸ هزار واحد تولیدی در تبریز فعالیت دارند، به مراودات تبریز به شهرها و کشورهای دور و نزدیک اشاره کرد و افزود: ارتباط طرفین، با ایجاد زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌تواند گسترش یابد.
وی تصریح کرد: استفاده از تجارب شهری بین شهرهای ویتنام و تبریز در خصوص زیرساختهای شهری، توسعه گردشگری و خدمات رسانی به شهروندان می‌تواند موضوع مهم تعامل دو شهر باشد.
شهردار تبریز با تاکید بر تقویت مناسبات با عقد پیوند خواهرخواندگی با یکی از شهرهای کشور ویتنام و تبریز خاطرنشان کرد: ویژگی های منحصر به فرد تبریز و وجود زمینه های لازم در این شهر برای فعالیت های اقتصادی، صنعتی، توریستی می تواند در انتخاب شهری در کشور ویتنام برای خواهر خواندگی با تبریز مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری هفته های فرهنگی تبریز در برخی شهرهای خارجی گفت: آماده ایم تا با برگزاری هفته ها و مناسبت های متعدد، تبادل تجربه و فرهنگ تبریز با شهرهای ویتنام را به صورت عملی محقق کنیم.
نماینده شهرداران کشور با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی و همچنین روند رو به رشد شاخص های متعدد کلان‌شهرهای کشور گفت: بهترین راه توسعه ارتباط دو کشور، تقویت مناسبات شهرهای دو کشور و تقویت دیپلماسی شهری می باشد.
نگوین هونگ تگ سفیر ویتنام در ایران نیز در این دیدار، با تقدیر از مهمان‌نوازی شهردار تبریز و ابراز خرسندی از حضور در تبریز گفت: وجود کارخانه های بزرگ و فعال در این شهر می تواند زمینه ساز تعاملات اقتصادی صنعتگران ویتنام با تبریز باشد
وی با اشاره به اینکه پاکیزگی و فضای سبز شهر تبریز از نخستین ساعات ورود به این شهر ملموس بوده‌است. اظهار داشت: قطعاً روند شهرسازی و اداره شهر در ویتنام می تواند در این مورد، از مدیریت شهری تبریز بهره مند شود.
سفیر ویتنام در ایران با استقبال از پیشنهاد شهردار کلانشهر تبریز برای عقد قرارداد خواهرخواندگی بین تبریز با یکی از شهرهای مهم ویتنام گفت: با توجه به ویژگی های اقتصادی و صنعتی تبریز ،  شهر مهم اقتصادی و صنعتی “هوشه مینه” بهترین گزینه در بین شهرهای ویتنام برای خواهر خواندگی با تبریز است که از همین امروز برای زمینه سازی برای این خواهر خواندگی اقدام خواهیم کرد.
هونگ تگ گفت: تبریز شهری آباد و پویا می باشد و سخنان شهردار این شهر در خصوص مسائل مختلف شهری، اقتصادی و گردشگری نشان دهنده اشرافیت مدیریت این شهر به مسائل مهم و کلان اداره شهر می باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.