کد خبر : 23529
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 دی 1398 - 9:35

خسارت ۱۸۰ میلیارد تومانی زمین‌لرزه به بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی

خسارت ۱۸۰ میلیارد تومانی زمین‌لرزه به بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، خسارت وارده به بخش کشاورزی مناطق زلزله‌زده استان در اثر زلزله ۱۷ آبان میانه را ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش آی نیوز ، فیروز باقرزاده در کارگروه اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی استان اعلام کرد: برای بیش از ۲۰۰۰ واحد دامی، مبلغ پنج میلیون تومان وام بلاعوض و پانزده میلیون تومان تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده است.

مهندس باقرزاده با اشاره به اینکه طبق تفاهمنامه موجود بین سازمان جهادکشاورزی و بنیاد مسکن استان، تشکیل پرونده، شناسایی دامدار و برآورد خسارت برعهده سازمان جهادکشاورزی بوده و ساخت و ساز اماکن دامی مانند اماکن مسکونی بر عهده بنیاد مسکن می باشد، گفت: پس از وقوع زلزله در شهرستانهای میانه و سراب، در هریک از این شهرستانها تعداد ۱۰۰۰ پرونده  در مجموع ۲۰۰۰ پرونده خسارت دیدگان توسط مدیریتهای شهرستان و سازمان نظام مهندسی تشکیل و تحویل بنیاد مسکن شده است.

وی اعلام کرد: مساحت اماکن اضطراری دامی ایجاد شده در شهرستان میانه ۲ هزار و ۵۴ متر و شهرستان سراب ۲ هزار و ۳۶۰ متر می باشد.

وی با اشاره به ساخت و ساز اماکن دائمی به منظور نگهداری دام ها در مناطق زلزله زده شهرستان های میانه و سراب گفت: ۵۰۰ واحد فِرِم آماده برای آغاز ساخت و ساز اماکن دامی دایمی به مناطق زلزله زده منتقل می شود.

زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان به کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن، خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به بیش از ۵ هزار واحد مسکونی و خسارت به حدود ۵ هزار واحد دامی شد.

همچنین نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ راس دام تلف شد که از این میزان یک هزار و ۱۰۰ راس دام سبک و ۴۰۰ راس دام سنگین بود.

در حادثه زلزله آذربایجان شرقی ۴۵ واحد تراکتور و ادوات کشاورزی، یک واحد مرغداری صنعتی (۳۰درصد خسارت)، ۶ رشته قنات و ۷ کیلومتر کانال‌ها آبیاری عمومی نیز خسارت دیده و بیش از ۳۰۰ تن از محصولات کشاورزی به ارزش ۳۷ میلیارد ریال نیز از بین رفت.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.