کد خبر : 23531
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 دی 1398 - 10:15

اعطای نشان حد مجاز آلایندگی به محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی

اعطای نشان حد مجاز آلایندگی به محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی

حد مجاز آلاینده‌های محصولات کشاورزی چهار پرونده در جلسه کمیته بررسی و اعطای پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌های آذربایجان‌شرقی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش آی نیوز به نقل از مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در خصوص مراحل بررسی پرونده ها گفت: این پرونده ها مراحل مختلف کنترل و کنترل کیفی دارند که از طرف سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، سازمان نظام مهندسی و اداره کل محیط زیست بررسی می شوند و جهت بررسی تکمیلی و جمع بندی نهایی به جلسه کمیته بررسی و اعطای پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی استان ارسال می شوند.

ساسان فرشی حق رو افزود: پس از انجام آزمایشات مختلف روی محصول تقاضا شده، اگر میزان آلاینده های آن محصول در حد مجاز بوده و با استاندارهای ملی مطابقت داشته باشد، به آن محصول کشاورزی پروانه کاربرد و نشان حد مجاز آلاینده ها اعطا می شود.

فرشی حق رو ادامه داد: مدت اعتبار این پروانه سه سال است و در طول این مدت، بعد از اخذ پروانه حداقل سالی یک بار توسط شرکت بازرسی نمونه برداری و بازرسی های لازم انجام می شود و گزارشات مربوطه به سازمان جهادکشاورزی ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مدیر کنترل کیفیت سالی دوبار گزارشات را به سازمان جهادکشاورزی و اداره کل استاندارد ارسال می کند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی اظهار امیدواری کرد در صورت سوق یافتن تولید کنندگان به این موضوع در آینده ای نه چندان دور شاهد تولید محصولات کشاورزی ارگانیک و سالم در جامعه باشیم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.