کد خبر : 2371
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1393 - 8:16

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز خبر داد: مساعدت ۱۳۸ میلیون تومانی شورای شهر تبریز به پرافتخارترین کوهنورد ایران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز خبر داد: مساعدت ۱۳۸ میلیون تومانی شورای شهر تبریز به پرافتخارترین کوهنورد ایران

عضو هیات رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز از موافقت اعضای شورای شهر برای مساعدت ۱۳۸ میلیون تومانی به «عظیم قیچی ساز» کوهنورد پرافتخار تبریزی برای فتح ۲ قله اورست و لوتسه خبر داد.

سعید حاجی زاده  در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز شورای شهر تبریز، لایحه مساعدت ۱۳۸ میلیون تومانی برای تکمیل صعود های بالای هشت هزار متری عظیم قیچی ساز، کوهنورد صاحب نام تبریزی مطرح و با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد.
وی با بیان اینکه عظیم قیچی ساز تاکنون ۱۳ قله بالای هشت هزار متری جهان را فتح کرده است، گفت: مقرر است با عملیاتی شدن این مصوبه، وی اوایل سال آینده به قلل اورست و لوتسه در کشور نپال صعود کند و در صورت موفقیت برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران به باشگاه فاتحان ۱۴ قله بالای ۸ هزار متری دنیا در فرانسه بپیوندد.
به گفته این عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز، قیچی ساز حدود هفت سال قبل در اولین صعود بالای هشت هزار متری خود، مرتفع ترین قله جهان (اورست) را فتح کرده بود اما این بار می خواهد قله مزبور را بدون استفاده از کپسول اکسیژن فتح و به جمع معدود افتخارآفرینان دنیا بپیوندد که این قله و سایر قله های بالای ۸ هزار متر را بدون استفاده از کپسول اکسیژن فتح کرده اند.
حاجی زاده افزود: مطابق اظهارنظرهای قیچی ساز، موعد فتح ۲ قله اورست و لوتسه در فروردین سال آینده خواهد بود و در صورت تحقق این مهم، نخستین بار است که کوهنوردی از تبریز و ایران موفق به صعود به همه ۱۴ قله بالای ۸ هزار متر دنیا می شود.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز افزود: چنین حمایت هایی از نخبگان ورزشی تبریز علاوه بر کمک به شناساندن قابلیت های تبریز در نزد جهانیان، انگیزه ای برای جوانان شهر ایجاد می کند تا بدون در نظر گرفتن موانع مادی به اهداف متعالی ترسیمی خود در حوزه ورزش بیاندیشند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.