کد خبر : 2395
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1393 - 19:24

دکتر نجفی: ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان و استقبال شایسته از مسافران؛ دو محور اصلی برنامه‌های نوروزی شهرداری تبریز

دکتر نجفی: ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان و استقبال شایسته از مسافران؛ دو محور اصلی برنامه‌های نوروزی شهرداری تبریز

آی نیوز: شهردار تبریز با تاکید بر متناسب‌سازی برنامه‌های نوروزی با ایام سوگواری فاطمیه(س)، استقبال شایسته از مسافران و شتاب‌دهی در روند خدمت‌رسانی به شهروندان را دو محور اصلی برنامه‌های نوروزی شهرداری تبریز عنوان کرد.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: درآستانه سال نو، با توجه به ضرورت آماده‌سازی شهر برای استقبال شایسته از میهمانان، مسافران و گردشگران ده‌ها طرح ویژه عملیاتی در محورهای مختلف گردشگری، فضاسازی محیطی و حمل‌و‌نقل توسط سازمان‌های وابسته به شهرداری تبریز، مناطق ۱۰ گانه و معاونت فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ریزی شده است.
وی در ادامه با بیان این که مبادی ورودی شهر، معرف شرایط کلی شهر بوده و در ذهنیت مسافران نسبت به جایگاه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهر تاثیرگذار است، یادآور شد: در سال جاری، بخشی از همت عمرانی شهرداری تبریز، معطوف سامان‌دهی ورودی‌های شهر شده است.
شهردار تبریز ادامه داد: استقبال نمادین از نخستین مسافر نوروزی و معرفی جاذبه‌های تاریخی با ایجاد مرکز موقت اطلاع‌رسانی گردشگری در مبادی ورودی از اقدامات شهرداری تبریز در آستانه نوروز ۹۴ خواهد بود.
صادق نجفی نقش خدمات شهری را در ایام نوروز، از دو منظر بهسازی شهر برای استقبال از مسافران و تقویت برنامه‌های رایج خدمات شهری، قابل بررسی دانست و افزود: به این منظور، تنظیف و پاکسازی محیط شهری، معابر و خیابان‌های شهر در کنار شتاب بخشی به روند جمع آوری زباله‌ها با توجه به افزایش چشمگیر تولید زباله در روزهای منتهی به عید، مورد توجه معاونت خدمات شهری و اجرایی خواهد بود.
به گفته شهردار تبریز  پاکسازی، تنظیف، سرکشی مستمر از نحوه ارایه خدمات، شستشو و تمیز نگهداشتن اتوبوس‌ها و تاکسی‌های فعال در حمل و نقل شهری از موضوعاتی است که توسط بخش‌های متعدد حوزه حمل‌و‌نقل شهرداری صورت خواهد گرفت.
وی اضافه کرد:  همچنین سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، فضاسازی محیطی و تغییر اساسی در مبلمان شهری را با طرح‌های ویژه و متناسب با تقارن ایام فاطمیه(س) اجرا خواهد کرد.
شهردار تبریز اضافه کرد: بیش از یک میلیون بوته گل متناسب با اقلیم شهر تبریز توسط سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز در حال کاشت است.
وی به پیش بینی  ۱۸ پارک و بوستان در سطح شهر در استقبال از مهمانان نوروزی خبر داد و افزود: بوستان های پیش بینی شده، در بخش های گوناگون، محوطه سازی، فضای سبز، سرویس بهداشتی، نمازخانه و ارایه برخی خدمات فرهنگی مورد ارزیبابی قرار می گیرند.
نجفی تصریح کرد: طراحی و اجرای هفت‌سین در میادین و چهارراه‌های منتخب شهر، اجرای طرح‌های فرش گل، کاشت گل و درختچه‌های فصلی در سطح شهر به صورت انبوه، آماده‌سازی و تجهیز پارک‌های مسافر و اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و هنری در برخی مناطق شهری با در نظر گرفتن تناسب ایام فاطمیه و سال نو، از برنامه‌های پیش‌بینی شده مدیریت شهری در نوروز امسال است که با همکاری مناطق ده‌گانه شهرداری، اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل، سازمان فرهنگی هنری، مدیریت گردشگری و سازمان زیباسازی به مرحله اجرا درخواهند آمد.
شهردار تبریز با تاکید بر این که ظرفیت‌های گردشگری شهر، نیازمند راهنمایی‌ها و ارایه هدایت‌های لازم است، اظهار داشت: نصب تابلوهای راهنمای گردشگری در مسیرهای منتهی به تبریز و اماکن تاریخی و رفاهی و تفریحی، استقرار اتوبوس‌های تبریزگردی در میادین اصلی و مرکزی، تداوم اجرای طرح «از من بپرس»، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی بین گردشگران و مسافران، استقرار چادرها و کمپ‌های استقبال از میهمانان در مبادی ورودی به شهر، توزیع گسترده نقشه‌های گردشگری، هماهنگی راهنمایان گردشگری برای هدایت و راهنمایی مسافران و میهمانان، در این راستا مورد توجه خواهد بود.
وی با اشاره به این که در روزهای پایانی سال ارائه برخی خدمات توسط شهرداری با تراکم مراجعین مواجه می شود، خاطرنشان کرد: به این منظور افزایش ساعات کاری در برخی مناطق و سازمان‌ها و همچنین واحدهای اخذ عوارض خودرو، جایگاه‌های سی‌ان‌جی و مراکز معاینه فنی خودرو کلان شهر تبریز مورد توجه قرار گرفته است تا شهروندان با کمترین مشکل و با رضایتمندی به واحدهای خدمات‌رسان در سطح شهر مراجعه کنند.
نجفی تاکید کرد: با بسیج تمام امکانات و توسعه تعامل با دستگاه‌های اجرایی شهر، سعی داریم استقبال از مسافران و میهمانان و خدمات‌رسانی به شهروندان عزیز را به عنوان دو اصل مهم در طرح ویژه تعطیلات نوروزی، مورد توجه قرار دهیم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.