کد خبر : 2400
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1393 - 7:01

تخفیف های شهرداری تبریز برای پرداخت نقدی عوارض و جرایم در سال ۹۴

تخفیف های شهرداری تبریز برای پرداخت نقدی عوارض و جرایم در سال ۹۴

آی نیوز: دو فوریت و لایحه شهرداری تبریز در خصوص پایدار ماندن تخفیف پرداخت نقدی عوارض و جرایم سال ۹۴ در صحن علنی شورای شهر به تصویب رسید.

 

به گزارش آی نیوز، در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز در سال ۹۳ لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز در خصوص پایدار ماندن تخفیف در پرداخت نقدی عوارض و جرایم سال ۹۴ همانند سال ۹۳ به تایید و تصویب اعضای شورا رسید.
بر اساس این طرح ضریب ها و تخفیف های اعمال شده در سال ۹۳ برای پرداخت نقدی عوارض و جرایم برای سال آینده نیز منظور می شود که در صورت پرداخت نقدی تا ۲۵ درصد تخفیف شامل حال مودیان خواهد شد.
این لایحه دو فوریتی در راستای تشویق و حمایت از شهروندان عزیز و بمنظور تسهیل در صدور پروانه های ساختمانی و در نهایت رونق ساخت و ساز در کلانشهر تبریز، به تصویب نمایندگان شورای شهر رسید.   
بر اساس این مصوبه ضرایب عوارض کلیه پروانه ها و مجوزهای ساختمانی اعم از زیربنا، مازاد بر تراکم، ۳۵ درصد ارزش سرقفلی، بالکن، کسری پارکینگ، فضای سبز، قطار شهری، کتابخانه و آموزش و پرورش که بر اساس تعرفه عوارض محلی و ارزش معاملاتی املاک سال ۹۴ محاسبه می شوند، به شرط پرداخت نقدی کل عوارض احتسابی، در حد فاصل اول فروردین تا پایان خرداد معادل ۲۵ درصد، از اول تیر تا پایان شهریور معادل ۲۰ درصد، از اول مهر تا آخر آذر معادل ۱۵ درصد و از اول دی ماه تاآخر اسفند معادل ۱۰ درصد کل عوارض کاهش و مشمول تخفیف خواهد شد.
همچنین ضرایب عوارض کلیه پرونده های تخلفات ساختمانی که دارای آرای قطعی ابقاء اعیانی بوده و بر اساس تعرفه عوارض محلی و ارزش معاملاتی املاک سال ۹۴ محاسبه می شوند، از جمله: زیربنا، مازاد بر تراکم، ۲۰ و ۳۵ درصد ارزش سرقفلی، کسری پارکینگ، افزایش واحدهای مسکونی، کسری فضای باز، کسری مساحت اعیانی تجاری، فضای سبز، قطار شهری و کتابخانه، به شرط پرداخت نقدی کل عوارض احتسابی، در حد فاصل اول فروردین تا پایان خرداد معادل ۲۰ درصد، از اول تیر تا پایان شهریور معادل ۱۵ درصد، از اول مهر تا آخر آذر معادل ۱۰ درصد و از اول دی ماه تاآخر اسفند معادل ۸ درصد کل عوارض کاهش و مشمول تخفیف خواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.