کد خبر : 24047
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 بهمن 1399 - 15:23

مهار زمین‌خواری با اجرای کامل طرح حدنگار در آذربایجان شرقی

مهار زمین‌خواری با اجرای کامل طرح حدنگار در آذربایجان شرقی

مدیر کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی از مهار زمین‌خواری و مدیریت اراضی با اجرای حدنگار خبر داد و گفت: از نظر جانمایی اراضی کشاورزی در ثبت اسناد و املاک، رتبه اول را در کشور داریم.

روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی، محمد افخمی در حاشیه جلسه تحویل اسناد اراضی به کشاورزان اظهار داشت: با مستندسازی اراضی زراعی و باغی با اجرای طرح کاداستر و حدنگار در ۱۰ ماه گذشته بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی تعیین تکلیف شده است و ۸۰ برگ سند صادر شده و ۱۰۰ پرونده هم در مرحله آگهی است که به زودی صادر خواهد شد.
وی از تهیه نقشه زمین‌های کشاورزی به مساحت ۳۴۰ هزار و ۲۶۰ هکتار در استان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: طرح کاداستر اراضی کشاورزی در ۴۷۹ هزار و ۶۱۷ هکتار از زمین های کشاورزی استان در حال اجرا است.
افخمی با بیان این‌که پس از تایید سازمان نقشه برداری کشور از این میزان به مساحت ۲۲۳ هزار و ۶۸۱ هکتار از زمین های کشاورزی برای ثبت نهایی و اسناد تک برگ در اداره کل ثبت استان صادر می‌گردد افزود: پس از نقشه برداری و رفع تداخلات در این مرحله با فراخوان کشاورزان، اسناد نسقی اراضی کشاورزی پس از ۵۰ سال به صورت سند تک برگی برای صاحبان زمین‌های کشاورزی استان صادر می‌شود.
افخمی با بیان این‌که از نظر جانمایی اراضی کشاورزی در ثبت اسناد و املاک، رتبه اول کشور به آذربایجان شرقی اختصاص دارد، افزود: از نظر رفع تداخلات اراضی در کشور نیز در سال ۹۷ و ۹۸ و هم‌چنین در بحث کاداستر در سال ۹۸ رتبه اول کشور به استان آذربایجان شرقی اختصاص دارد.
وی اجرای طرح کاداستر را از اهداف دولت الکترونیک در بخش کشاورزی دانست و گفت: حدنگاری (کاداستر) اراضی، مجموعه فعالیت‌هایی همچون تهیه نقشه با استفاده از عکس‌ها و تصاویر زمینی، دریایی، هوایی، ماهواره‌ای، تبدیل رقومی عکس‌ها و تصاویر، عملیات زمینی نقشه برداری، ویرایش و تکمیل نقشه‌های زمینی و تطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک، اضافه کردن تمام اطلاعات ثبتی، حقوقی و توصیفی، کنترل نهایی و بروزرسانی آن را شامل می‌شود.
وی از کشاورزان در مناطق مختلف استان خواست تا در روند اجرای طرح‌های کاداستر و رفع تداخل اراضی در نشان دادن حد و مرز قطعات و ارائه مدارک مورد نیاز همکاری لازم را داشته است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.