کد خبر : 24050
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 بهمن 1399 - 16:49

تاکید بر حل مشکلات واحدهای داروسازی آذربایجان شرقی

تاکید بر حل مشکلات واحدهای داروسازی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی بر پیگیری مشکلات مربوط به ۵ واحد بزرگ داروسازی استان تاکید کرد.

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر حل مشکلات داروسازی های

پورمحمدی در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: صنعت داروسازی استان ما جزو صنایع پیشران است اما آنچنان که باید توسعه نیافته است.

وی پیگیری جدی اخذ مجوز یا تفویض اختیار از وزارت بهداشت و درمان و حل مشکلات مربوط به مجوزهای زیست محیطی که از جمله مسائل ۵ واحد بزرگ داروسازی استان را ضروری خواند.

وی بر تسهیل زمینه فعالیت، توسعه و صادرات واحدهای داروسازی استان از سوی دستگاه‌های مسئول تأکید کرد و گفت: داروسازی از صنایع ارزآور است و با توجه به اینکه آذربایجان شرقی محور توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه است، لازم است زمینه صادرات محصولات دارویی به این کشورها بیش از پیش فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از مسائل و مشکلات صنعت داروسازی استان، گفت: عدم تخصیص ارز، مقررات سازمان‌ها، مشکلات گمرکی و بانکی، کمبود نقدینگی و تأمین مواد اولیه از مهم‌ترین مشکلات این صنعت است.

امین زاده افزود: در آذربایجان شرقی ۵ واحد بزرگ داروسازی وجود دارد که ۴۵۰۰ تن دارو تولید می کنند و برای هزار و ۸۷۷ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده اند.وی ادامه داد: استان ما ۱۵ درصد نیاز دارویی کشور را تامین می کند و در شش ماهه اول امسال ۳۱۲ هزار دلار صادرات از این واحدها انجام گرفته است.
تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر حل مشکلات داروسازی های استانمدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی هم از افزایش درآمدهای وصولی استان در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: میزان درآمدهای مصوب استان در سال جاری، ۴۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۳۵۰۰ میلیارد از این رقم تحقق یافته است.

علی‌اصغر عباس‌زاده افزود: در این مدت، ۳۳۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی محقق شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.

در این جلسه گزارشی از پروژه های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در سال ۹۹ و تبیین چارچوب احصای پروژه های اقتصاد مقاومتی ۱۴۰۰ ارائه شد که بر اساس آن امسال در استان ۴۱ پروژه جهش تولید در حال اجراست و پروژه های اقتصادمقاومتی ۱۴۰۰ نیز بعد از تصمیم گیری در استان انتخاب می شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.