کد خبر : 24059
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 16:57

۲۵۰ روستای آذربایجان شرقی از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

۲۵۰ روستای آذربایجان شرقی از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی از افتتاح ۳۷۳ پروژه با مبلغ اعتباری ۳۸۱ میلیارد تومان در استان طی دهه فجر خبر داد و گفت: در ایام دهه فجر ۲۵۰ روستای استان از نعمت گاز شهری برخوردار خواهند شد.

نقی کرمی در جلسه کارگروه روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر، جزو جشن‌های ملی جمهوری اسلامی ایران بوده و باید سخنرانان در مراسمات به وحدت ملی و اتحاد جامعه اسلامی توجه داشته باشند.
وی به خدمات جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۲ سال گذشته و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از هر کشوری در دنیا در طول ۴۲ سال گذشته به توسعه و خدمت رسانی به روستاها پرداخته است و امروزه در برخی کشورهای مدرن اروپایی در روستاها گرمایش از طریق ذغال و سوزاندن چوب تامین می‌شود، در حالی که اکنون ۹۶ درصد روستاهای آذربایجان شرقی که یکی از استان‌های پر جمعیت روستایی است، از سیستم گاز شهری برخوردار بوده که از خدمات انقلاب اسلامی است.
وی در ادامه سخنان خود به نحوه برگزاری مراسمات ایام دهه فجر پرداخت و گفت: در صورت امکان برای جلوگیری از افزایش انتشار کرونا، برنامه‌ها در فضاهای باز برگزار خواهد شد و در غیر این صورت برنامه‌ها با هماهنگی فرمانداران شهرستان‌ها که به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان هستند، برگزار می‌شود.
کرمی با اشاره به برنامه‌های امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی گفت: در ۴۰ روستا پوشش تلفن همراه انجام گرفته و در این ایام افتتاح خواهند شد جوانان و دانش آموزان می‌توانند با استفاده از اینترنت تلفن همراه از امکانات فضای مجازی استفاده کنند و ۲۴۰۰ خانه که در زلزله سال قبل در منطقه شهرستان سراب و میانه روی داده بود، بازسازی و قابل نشیمن شده است و خوشبختانه در حال حاضر در منطقه کلیبر تمامی عشایر از آب شرب بهره مند شده‌اند.
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی افزود: این پروژه‌ها تنها بخشی از کارکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول چند سال اخیر بوده است و انشالله در سال‌های آتی در پی حل مشکلات دیگر جامعه روستایی و عشایر محترم استان خواهیم بود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.