کد خبر : 24085
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 بهمن 1399 - 4:24

جناح بندی و سیاست کاری در کار فرهنگی نباید حاکم باشد

جناح بندی و سیاست کاری در کار فرهنگی نباید حاکم باشد

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: مدیر فرهنگی باید تمام سلیقه‌ها را به یک چشم ببیند و در کار فرهنگی مسئله جناح بندی و سیاست کاری نباید حاکم باشد.

حجت ‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر محمد محمدپور مدیرکل فقید این اداره کل، اظهار داشت: دکتر محمدپور جانبازی فداکار و خدوم و  انسانی سلیم النفس و خوش نفس بود که تلاش‌های ارزنده وی در عرصه فرهنگ و هنر همواره در یادها خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه ضمن تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب شخصیتی فرهنگی برای مدیریت مجموعه‌ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: ما انتظار داریم در دوره‌ مدیریت دکتر سیدقاسم ناظمی، سیاست‌ها، مقررات، ضوابط و آیین‌نامه‌های عمومی و خاص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محدوده‌ استان بیش از پیش بومی سازی شود و البته این امر از رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز است.

وی، تقویت روح تحقیق و ابتکار در زمینه‌های فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی، از طریق تشویق و حمایت نویسندگان، شعرا، ادبا و هنرمندان استان و همچنین معرفی و بزرگداشت شخصیت های فرهنگی استان را خواستار شد و تاکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مسئولان استانی از حال اصحاب فرهنگ و هنر مطلغ باشند.

نماینده ولی فقیه در استان،‌ بر لزوم توجه بیش از پیش به فرهنگ و هنر بومی و حمایت و نظارت توامان به اهالی فرهنگ و هنر را  تاکید کرد.

وی افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا اصحاب فرهنگ و هنر متاسفانه متحمل خسارت‌هایی شدند که امیدواریم حمایت‌های کافی و وافی برای جبران بخشی از این خسارتها از ایشان انجام گیرد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: امروزه شناخت افکار عمومی یکی از سرفصل‌های مدیریت اثربخش در جهان است و افکار عمومی را باید  به عنوان یکی از گسنرده‌ترین پدیده های جمعی بدانیم که با پویایی خود می‌تواند یک جامعه را متحول سازد و از این رو مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که  دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هم هست باید برای نهادینه کردن این امر که شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان متولی سیاستگذاری فرهنگ عمومی است اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به انتخاب شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی در زمان حیات دکتر محمدپور به عنوان شورای فرهنگ عمومی الگو در سطح کشور، خاطرنشان کرد: امیدواریم نظم حاکم در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی همچنان ادامه دار باشد.

آل هاشم انجام امور لازم برای حمایت و هدایت و نظارت بر مطبوعات را  یکی از وظایفی برشمرد که باید بیش از پش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تلاش‌های دکتر محمدپور برای نظارت و ایجاد توازن در حوزه مطبوعات گفت: جای یک روزنامه با گستره‌  سراسری در استان ما خالی است و باید این خلاء برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان، برقراری عدالت نسبی در بین روزنامه های محلی را یکی از کارهای ضروری در این حوزه دانست.

وی با اشاره به اینکه از تمام مسئولان استانی در طول دوران مسئولیتشان حمایت خواهد کرد، تاکید کرد: مدیر فرهنگی باید تمام سلیقه‌ها را به یک چشم ببیند و در کار فرهنگی مسئله جناح بندی و سیاست کاری نباید حاکم باشد.

در این آیین دکتر سیدقاسم ناظمی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.